Annons:
Etikettallmänt
Läst 1826 ggr
Liichaa
2/10/11, 9:14 PM

Grymtar!?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan jag har bara lite frågor till er. :)

Jag har en kanin på två år (som jag köpt en anna tjej i november)

Det är en okastread hane och som sagt två blir tre i år.
Kan ni säga vad för ras han är eller för raser han har i sig?
Och frågar er vet ni varför en kanin grymtar? för det gör denna har aldrig varigt med om det förut eller hört om det, jag försöker hitta varför han gör med men hittar inte det.
Så ifall ni vet så hade ni kunnat svara på mina två frågor för jag hade varigt så tacksam för han är en sådan underbar individ och är hur go och glad som hälst!

Tacksam för svar Lisa Åkerblom

Annons:
PetraKarin
2/10/11, 9:44 PM
#1

Han ser ut som en lejonhuvad kanin eller åtminstone blandras med det i.

Grymtandet låter som kåtbeteende. Det gjorde min förra kanin (okastrerad) under hela sin livstid men i perioder. Min nuvarande kille gjorde det från könsmognad men slutade efter kastrering. 
Hoppar han runt och grymtar? Kanske runt dig?

Finns många på den här sajten med mycket kunskap så du kommer nog få  bra svar :)


Liichaa
2/10/11, 10:12 PM
#2

han hoppar runt jätte mkt och grymtar han springer runt mina fötter hela tiden när jag står stilla och grymtar en massa. men har "hoppar" inte på mina fötter eller något sådant när han grymtar han kan hoppa runt mina fötter i fem till tio min utan han gör något sen stupar han på golvet och sover men mer än så gör han inte :P

Min mamma sa att vi fick skaffa en flicka till han så han fick lugna ner sig lite ^^

men tack för svaret :)

PetraKarin
2/10/11, 10:38 PM
#3

Haha ja låter som att han uppvaktar dig.


Liichaa
2/10/11, 10:42 PM
#4

haha ja det gör han säkert för han kommer alltid när jag kallar och e bara allmänt söt och rolig ^^

Men jag läste lite om blå ögonfärg, han har halva ena ögat blått och andra halvan en fjärdedel blått säger det kanske något om rasen?

:)

[Luppa]
2/10/11, 11:29 PM
#5

Tycker att det ser ut som en korsning mellan lejonhuvad kanin och dvärgvädur. En renrasig Lejonhuvad kanin får aldrig (eller SKA inte få) så långa öron.

När det gäller ögonfärgen, så säger den inget om rasen. Den innebär bara att han bär anlag för helvit färg med blå ögon.

Och ja, han uppvaktar dig. ;) Många hanar brukar skutta runt honan och "brumma" när de ska para sig.

Liichaa
2/11/11, 10:51 AM
#6

okej ska man ta det bra eller dåligt XD men han grymtar med när han får en filt över sig som hänger ner ifrån sängen en bit och han grymtar som tusan! eller så e han allmänt söt och konstig kanske X)

Annons:
PetraKarin
2/11/11, 11:17 AM
#7

#6 Han reagerar kanske sexuellt på kontakt mot kroppen när filten kommer på honom.

Bra eller dåligt? Det beror på, alltid härligt med en kanin med egenheter, men det kanske är jobbigt för honom att springa runt och vara kåt och uppvakta utan att nånsin få para sig.

Om du menade rasmixen och färgen bra eller dåligt, så spelar det absolut ingen roll om du inte har några avels- eller utställningsplaner. Så länge du tycker om honom och han är frisk kan han ju få se ut hur som helst ;) Men det är klart det är intressant att veta varför han ser ut på ett visst sätt :)


Upp till toppen
Annons: