Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 1471 ggr
[ninnakm]
2011-01-06 14:50

Vad gör ni med era lejon, en vardag?

Hej!

Vad får era lejon göra en vardag, morgon till kväll? Vad får dom för mat? Aktivering? Ja berätta vad ni gör med dem varje dag! (ungefär som deras "scheman")Glad

Annons:
[sstorm]
2011-01-08 19:26
#1

Nu på vintern ser de ut så här:

Vatten på morgonen, runt halv 7.
Fodring + vatten, runt 20-21

Sen är aktiveringen väldigt olika beroende på när jag är hemma och vad de är för väder.

Fralice
2011-01-09 17:56
#2

Min nin får alltid pellets på morgonen+vatten+hö.

Någon gång får han en grönsak eller frukt, ev. vissa dagar en bit av något nyttigt bröd eller knäckebröd.

Jag ger honom alltid minst en timmes stimulation. Antingen springer han lös i huset nu på vintern , eller går jag ut och leker med honom . På sommaren och våren brukar jag dock sätta han i hans ute hage.

Jag borstar honom någon/några dagar i veckan. :)

Usui
2011-01-10 00:32
#3

Pga att jag har väldigt olika arbetstider på mitt jobb så har jag lite svårt att få till några direkta rutiner med speciella tidpunkter. Men för att damen i fråga ska få sin pellets vid ungefär samma tid varje dag så har jag klämt in det på eftermiddagen, brukar bli mellan 16-17 för det passar bäst för mig.

Varje dag när jag vaknar, oberoende av tid, så byter jag vatten och tömmer toaletten. Hela buren städar jag ungefär en gång i veckan. Hö fyller jag på vid behov.

Lilldamen springer alltid lös när jag är hemma. Hon har även börjat vara lös när jag sover, annars sitter hon i buren när jag jobbar. Men målet är att hon alltid ska få vara lös i lägenheten. Det är dock problemet med att få henne "helt" rumsren som gör att vi inte riktigt är där än ;)

Borstar 3-4 gånger i veckan, vilket nog egentligen inte behövs men hon gillar det så låt gå för det då :D Sen sker kloklippning vid behov också.

Är mitt uppe i att träna inkallning med hjälp av solrosfrön (som hon är helt tokig i!), och det går faktiskt sjukt bra! Synd bara att jag tabbar mig och säger "vassego" så hon därför har börjat lyssna på det istället för sitt namn. Men det fixar vi snart ;)

Fridaaaa
2011-01-13 18:05
#4

Blir inte mycket aktiviteter på vinter, gå lite i sele och då daglig skötsel:D

När snön är borta är dem mycket i hagar, sele mm :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Emelie
2011-01-15 13:24
#5

Jag har ju bara en liten plutt kvar, och henne sköter lillasyster för det mesta. Men vissa dagar får jag ryck att pyssla med henne och då får hon komma ut i hagen och gräva tunnlar i snön osv. Borstar lite om det behövs osv.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[ninnakm]
2011-01-15 14:36
#6

Ska väl berätta vad jag gör med mina också!

Jag går ju i skolan, men på morgonen får de hö och vatten och om det inte är allt för kallt och snöigt (så här i vintertid) får dem komma ut i sina mindre rymsäkra hagar, som dom är i medan jag är i skolan. När jag kommer hem sen, får alla komma in, mer hö vatten. De får en liten "vila" kanske en havtimme, sen får några komma ut i de stora kompostgallerhagarna och någon ut i sele. Även lite pälsvård och kel kommer då. Så städar jag burarna (om det behövs) Sen kommer de in igen och får middag.

Annons:
sanda
2011-01-17 19:48
#7

På morgonen vid ca. 06:00 får kaninerna vatten & hö, och jag kollar så att alla mår bra. När jag kommer vid ca. 16:00 så får de påfyllning av hö, pellets och grönsaker. Jag fyller på någonting i deras aktiveringsbollar, ibland pelletsen ibland grönsakerna. Alla kaniner får komma ut i rasthagar på eftermiddagen. Sedan är det dags för borstning och pälsvård, och självklart en kelstund. På kvällen tittar jag till dem vid 22:00 sista gången för dagen. Då blir det lite mer kel :-)

sanda
2011-01-17 19:48
#8
Upp till toppen
Annons: