Annons:
Etikettköp-och-sälj
Läst 2844 ggr
Xelentec
11/29/10, 9:44 PM

Havanna Teddyhona.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Egenuppfödda Xelentec Lambada.

Mycket fin liten tjej som är väldigt välpälsad.Kommer inte att fälla av.Hon är nu strax över 3 månader på bilden!

Inte större än en 9 veckors standardlejon.

Har holländartecklnat från både mamma och pappa samt flertal i ledet bakåt för havanna avel.

Hon har några vita tår.Annars helt brun.Brunögd.

Kan Tingas mot handpeng eller hämtas omgående.

Sparad unge nyligen men väljer att sälja eftersom jag drar ner på lejonen.

Mycket stillsam.En riktig dagdrömmare som mamma och filosoferar mest .

För dig som gillar att kammaa o pyssla iband.

Vill endast ha telefonsvar på henne från vuxen person.

Inga meilsvar.

Säljes ink.full härstamningsbevis.

Passar både till avel/kelkanin då hon är oerhört snäll o lugn.

Mob:0707-734011

Marks Kommun.Leverans finns till Varberg då o då.

Nytagen bild.

Annons:
[Luppa]
12/8/10, 12:49 AM
#1

Supersöt! Kyss

Vill bara påpeka att det inte är holländarteckning hon har bakom sig, utan wienerteckning. Flört

Xelentec
12/8/10, 11:23 PM
#2

Är det du eller jag som har hennes härstamningspapper här???

Kom hit me dig så ska jag visa dig personligen!

Lär inte en 50 åring läsa utantill!Samt får köparen härstamningspapper till henne.Vilket icke köpare INTE får.:)

Isåfall anklagar du uppfödare bakåt i lederna för att ha lämnat felaktiga uppgifter i härstamnngen till hennes farfar eller??

Mina härtamningar sträcker sig längre bakåt är ditt svar här.

Xelentec
12/8/10, 11:37 PM
#3

Xelentec Puma är mamma till denna dam samt är HOLLÄNDARTECKNAD!

Hennes pappas pappa har jag kvar kopia av hans härstamningspapper,,där finns uteslutande holländartecknade djur!

Ska man behöva bli rättad av hemlig besökare som troligen ligger 35 år efter mig i läsförståelse..eller..vore fint om man kunde annonsera på denna sajt utan stöd från dagis i färgförståelse.

Har kopia på mormors härstamnignspapper också..har föresten kopia på alla härstamningar/stamtavlor  kvar på kaniner jag ägt de senaste 7 åren..har en tjock pärm med papper på mina djur..kanske Luppa vill komma o läsa den :)lägg er inte i andras annonser,,dom sköter vi annonsörer själva.Kunden skall ända vara myndig för att få handla kanin hos mig.

Xelentec
12/8/10, 11:42 PM
#4

Glömde säga att hennes pappa är HOLLÄNDARTECKNAD också..hehe,,lustigt när Luppa ser så dåligt..

Mamma o pappa finns på min hemsida..se och njut:)

Synd det dåligt på bilderna??Kom gärna hem till mig och se lite närmare..välkomen Luppa.Jag väntar med spänning..

http://minilejon.webs.com

Westham
12/9/10, 5:06 PM
#5

Jösses va arg man får va då? Vaknat på fel sida kanske??

MVH John
____________________________________

Min kaninsida på facebook <--

Sajtvärd http://hermelinkanin.ifokus.se

Uppfödare av Lejonhuvad kanin Blå och Madagaskar


Westham
12/9/10, 5:59 PM
#6

Vita tår är vanliga fall ett riktigt gott tecken på wiener.
Då äkta holländartecknade är riktigt ovanligt. Tror inte ens heller att blåögda holländartecknade finns utan än wienertecknade inget annat :)

Inge fel på wienertecknade alls om man gillar "överaskningsgener". You'll never know what you are gonna get. :)

MVH John
____________________________________

Min kaninsida på facebook <--

Sajtvärd http://hermelinkanin.ifokus.se

Uppfödare av Lejonhuvad kanin Blå och Madagaskar


Annons:
Xelentec
12/9/10, 8:53 PM
#7

Vad är det som är så svårt o läsa i annonsen??Jag skriver att honan som är till salu är Havanna,Alltså Brun!

Det står också att BAKÅT i hennes Leder finns holländaartecknat..

är dett svårt o läsa??

Det står INTE att honan som är till salu är holländartecknad..

Den som säger att hennes mamma Xelentec Puma samt pappan Xelentec Merzury inte är Hollänmdartecknade bör själva komma och se,,eller räcker det med att se dem på bild..båda djuren finns här hos mig.samt är uppfödda av mig..

Man måste läsa en annons för att börja svara på helt andra saker..

Eftersom jag anser detta vara utageat kommer jag att be ledningen titta på era svar..där man som säljare blir tillrättavisad av dfolk som läser halva annonsen och svarar på helt andra saker än jag skrivt ens..

Vem är inte holländartecknad av föräldrarna?

Jag anser svaren tyder på väldigt intresse…men vem av er har sett hela hennes mamma?Hon finns på bild på min sida,dock ser man inte hela teckningen,hur kan ni då veta..jag har förstått att detta är ett forum för yngre..ock verkligen övervägt att radera medlemskapet,,men det beror på att man inte ens kan vara medlem i 2 veckor utan att ca 20 12-15 åringar??vet BÄÄÄÄSt om allas saker..hehe..

får se om ni orkar låta bli fler gånger..men troligen inte..jag har inte tid o tjafsa med ungar som är i samma ålder som min yngsta ..tjingeling

Westham
12/9/10, 9:05 PM
#8

Jag är 34 år och kan stava iallafall.

MVH John
____________________________________

Min kaninsida på facebook <--

Sajtvärd http://hermelinkanin.ifokus.se

Uppfödare av Lejonhuvad kanin Blå och Madagaskar


Xelentec
12/9/10, 9:40 PM
#9

En Sajtvärd på 34år som går in och svarar på en persons annons att :Jag kan stava i allafall..men ok..jag har noterat detta samt skrivt ut detta på skrivaren.För jag antar att du vill att jag minns om jag stavar fel igen pga tangenter som fastnat..Ska genast springa iväg o köpa en ny:)För du ville väl inte vara spydig bara..?

Helena

[sstorm]
12/10/10, 12:00 AM
#10

Kan ni vara snälla och hålla god ton i tråden och inte ha personliga påhopp tack!

Det Luppa skriver stämmer att holländarteckning är EXTREMT ovanligt på lejon. Det är vanligen wienerteckning. Skicka gärna ett PM om du ser några oklarheter i att folk vill hjälpa dig.

Jeppo
12/12/10, 12:43 PM
#11

Det är wienerteckning på dina kaniner till99,5% va e problemet?

[Luppa]
12/12/10, 1:39 PM
#12

Skulle vara intressant att veta vart holländare är inparat bara… That´s it.

Det är en enorm skillnad mellan äkta holländarteckning,och wienerteckning som ser ut som holländarteckning. Det är helt olika anlag. Sen är det skit samma vad kaninen SER UT SOM. Så att jag skulle komma och titta på dina kaniner skulle vara till föga hjälp.
I och för sig så är väl dina "holländartecknade" kaniner blåögda för det mesta? Vilket är ett diskvalificerande fel på en äkta holländartecknad, då holländaranlaget har nada med blåögdhet att göra.
Men visst, det skulle vara kul att göra ett besök i din kaningård. Visst är det du som har svart/golden sköldpaddsbrokad och laxfärgade kaniner? Vore riktigt skoj att se hur de ser ut faktiskt. Oskyldig

Xelentec
12/12/10, 6:43 PM
#13

Några laxfärgade kaniner hittar du hos Sunestads kaniner i Uppsala annars..hon bor ca 60 mil från mig,,men visst,,det kunde ju varit jag..har du sett en sköldpaddsbrokad katt nån gång??

betyder inte att alla sådana katter har tecknena exakt på samma ställen,som klonat alltså..alla har olika fläckar,,man måste på något sätt förklara hur en kanin ser ut för folk tycker jag,,och skriver man det,så förstår de tror jag hur kaninen är tecknad..är liksom bara meningen med det..

sen prat om utställningsbara djur,,ni menar då troligen standard färgade kaniner.

Nu avlar jag inte ens en enda kanin efter standarden,varken i storkelar eller i färger..

att en långhårig lejon kan ha svårare att visa teckning på bild än en korthårig holländs kanin som är en helt annan ras..är ju inte så kontstigt..en långhårid kanins kindfärger täcker en hel del av viss täckning,,samt "flyter det ihop.."men den som fött upp den ser ju när den är liten hur den då är tecknad innan pälsen blivit ca 2-10 cm lång som vissa av mina djur är i längd i pälsen..vill inte snagga han för eran skull tyvärr.

alla vi som föder upp lejonkaniner av dessa färger som jag har,,benämner färgerna lika..så hoppa på alla och inte på en.

Nu är det så nära en holländartecknad "lejon" man kan komma,,och viss,,det är ovanligt,därför har han sitt pris me.

så om ni vill prata om standardlejion,standardfärger skall ni prata med någon annan än mina kaniner,för mina kaniner avlas inte för att få fram standard,,,vilket är lätt o se då jag avlar fram mest långhåriga individer..

ni drar in standard i allt ni skrivt..jag avlar fram kaniner med härstamnignsbevis och inte för utsällning.

Säljer en kanin på denna annons,så är det någon som är serilst intresserad av kaninen istället,så föredrar jag svar på annonsen i fortsättningen då det var liksom meningen.

Mina kaniner beskrivs med benämningar som skall få kunder/hemsida besökarna att förstå hur de ser ut.Då alla människor som besöker min sida inte är experter på färgbenämningar samt söker säkert heller inte standard färgade kaniner hos mig utan förädlade lejonkaniner i färg och storlek,,det finns vi som tycker om det också.

Vore tacksam för ett slut på diagnoser på "mina färger"dom är ju ändå mina och följer inte standarden till minsta microorganism.

Eftersom jag även nu blir förväxlad med någon som har Laxfärgade kaniner.Då får ni meila henne och inte mig om det..Lycka till.

Annons:
Jeppo
12/12/10, 6:56 PM
#14

Det i ovanligt med en ÄKTA holländertecknad lejonkanin JA. men inte med wienerteckande lejon som er ut som nästan exat Holländar tecknat. Dina kaniner har BLÅAögon vilket ger dom Wiener, om jag fattat det rätt?

men skit samma, tycker inte vi sa förstöra tråden mer, utan göra en ny tråd om Holländar teckning på lejonkanin!

Lycka till med att få sålt kaninen, värkligen jätte vacker!

Xelentec
12/12/10, 6:58 PM
#15

Tycker föresten att Sunnestads Minikaniner har kanonbra förklaring på "laxfärgen" för då vet alla icke invigda i expertis inom kaninfärger att ,,jaha..så den har sån färg som laxkött har.då vet alla vanliga människor  hur den kaniinen ser ut,,inte tror de att den ser ut som en äkta lax bara för det i utseende och ras…

Vi som avlar långhåriga lejon samt andra vackra icke standardkaniner,,avlar för hobbyavel inte för att ställa dem på ett bord och få dem"godkända om ett vitt strå hänger fel..hoppas jag förklarat lätt så det gått in..då den Chokladfärgade"havanna" honan är till salu..Obs.ser ej ut som en chokladkaka i övrigt.

Nu har jag varit väldigt generös och tillmötesgående ang.Hobbyuppfödarnas färgbenämningar.

Hoppas alla är nöja med det sista svaret på detta.

Mvh.Helena

Xelentec
12/12/10, 7:05 PM
#16

Tack.Ja,,visst e hon gullig allt.Mjuk som ett garnnystan me:)det e såna jag gillar…

Ja..ni får gärna öppna en sådan länk,,vore kul.Men tror inte så många av dem som jag avlar gemensamt med är medlemmar här tyvärr.

Men de är lätta att hitta via länkar till Teddypälsade lejon uppfödare..

Helena

[Luppa]
12/12/10, 8:17 PM
#17

Jo då, sköldpaddsfärgade katter har jag haft. Inte kaniner dock.
Nu lägger jag ner diskussionen, då vi inte tycks nå fram till varandra.
Lycka till med att få henne såld, hon är verkligen söt.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: