Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1058 ggr
Paulinaborg
2010-11-27 14:32

Intressekoll - lejonhuvade

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är inget säkert att det blir någon kull men vill kolla intresset. Finns mycket intresse så blir det nog kanske en kull :)

Men har lite problem med vilken hane jag isåfall ska använda. Har två som är intressanta. Så är ni intresserade så säg också vilken av hanarna ni vill ha som pappa. Så ser jag vilken kaninhane som det är mest intresse på.

Lite information om honan:

Namn: Hallsjös Lenita
Född: 5 juni 2008
Ras: Lejonhuvad
Färg: Svart
U: Betty
E: Hallsjös Simon

Uppfödare: Kristina Lundström, Hallsjös kaniner
Kullsyskon: Hallsjös Liam (svartbrokad)

Klassad rakbana: Lätt
Klassad krokbana: Lätt

Lenita i hoppning: Man blir förvånad över att en sån liten lurvboll kan hoppa. När hon kmr till ett svårt hinder tänker man "det klarar hon ju inte". Men så hoppar hon och klarar det. Visst är hon inte alltid supersnabb men hon hoppar fint och klarar hindren.

Lenitas tidigare kullar: Z-kullen (2009), fem friska och fina kaninungar.

Övrigt: Lenita är en mysig hona som gillar att kela. Men helst av allt vill hon nog vara på marken och springa runt ;) Hon har också blivit lite löshoppad :) Fast ibland kan hon vara väldigt envis att fånga om hon är lös xD Men hon är riktigt snäll att hantera.

Hane nr 1:

Namn: Solställets Quit
Född: ?
Ras: Lejonhuvad
Färg: Blå
U: ?
E: ?

**
Uppfödare:** Karin Hedborg, Solställets kaniner

Utställd: B klass 91 p

Ägaren om Quit: Quit är en riktig charmör! Han är en underbar liten gosse, som kan sommna i knät, men mycket fart i på tomten. Först gillade inte de andra honkaninerna honom, men nu när han vuxit till sig och blivit riktigt ståtligt och fin, flockas dom omkring honom! Han blev utställd i Tierp den 23/10, fick då 91p i B klass, avdrag för lång päls och "ojämn" teckning, dock tror jag att det försvinner när han blivit större. Han har fin kropp, något långa öron, men i övrigt fin:)

Färger: Vet ej riktigt vilka färger som kan komma. Men blå och svart blir det kanske ;) Och kanske kanske svartbrokad?

Vad jag tror om kullen: Det blir nog trevliga kaniner med en himla massa fart i ;)

Hane 2:

Namn: Bonito
Född: ?
Ras: Lejonhuvad
Färg: Vit rödögd
U: ?
E: ?

**
Uppfödare:** ?

Ägaren om Bonito: Bonito är väldigt snäll och lugn kille, men är väldigt nyfiken och vill hälsa på alla nya som kommer, både kaniner och människor, han gillar att kela och vara ute i sele, kommer börja träna han lite smått i hoppning nu och om han visar att han tycker om det så ska han debutera nu någongång under vintern antagligen:) Ska ställa ut han i januari.

Färger: Vet inte

Vad jag tror om kullen: Kommer nog bli trevliga ungar :)

Så om du är intresserad så skriv även vilken hane du vill ha som pappa :)

Annons:
Paulinaborg
2010-11-28 00:16
#1

Bilder på hanarna kan visas ;)

Upp till toppen
Annons: