Annons:
Etikettallmänt
Läst 1106 ggr
Eveline
2010-11-20 23:59

Ny lejonägarinna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Vet inte om någon av er såg mitt inlägg inne på "kanin".

I vilket fall så skriver jag här nu och hoppas på lite tips :)

Jag äger två teddypälsade lejon och letade efter en ny hona, kollade runt på Blocket för att hitta en vuxen kanin och snubblade in på en annons med vit lejonkanin :) Kunde inte låta bli att köpa henne och det ångrar jag icke, hur gosig som helst. Nu är jag hennes 3e ägare (och sista).

Nu har jag dock lite funderingar, jag fick härstamningsbevis med till henne och där står det inte vad uppfödaren heter utan bara namnet på henne jag köpte kaninen av. Det står kaninens led bakåt. Tänkte skriva det här och se om någon känner till någon av dessa kaniner, skulle vara intressant och veta vart hon kommer ifrån. Det kan givetvis vara dött lopp också, för det finns en del kaniner i omlopp.

Kaninen i fråga heter Trolla i pappren.

Mamma: Snövit - vit BÖ

Mormor: svarta pärlan

Morfar: Lyktans abbas

Pappa: Bagge - Blå weiner

Farmor: blåtira - blå & vit

Farfar: Foggy

Gammelfarmor: stjärnornas saga

Gammelfarfar: lyktans Walle.

Lägger upp en bild också, kommentera gärna hennes utseende, då jag inte är helt inne på hur lejonkaniner "ska" se ut :)

Annons:
[sstorm]
2010-11-21 01:16
#1

Kul att du köpt just lejon!

Ang. hennes stam så är de nog bara stjärnonas som fortfarande föder upp kaniner. Hon har inget ID nr?

Eveline
2010-11-21 12:06
#2

Hon är född 27/5 2010, mer än så vet jag inte, tyvärr. Lite nyfiket är det ju, men men. :)

[Luppa]
2010-11-21 14:27
#3

Välkommen till Lejonvärlden! Klokt val av färg. :)

Jag känner inte igen kaninerna bakom henne, trots att jag har en del "wienerfluff" ;)

Söt tjej!

Eveline
2010-11-21 15:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Här är en bild till… hade hon varit en hane hade han fått heta "Gandalf", lätt. haha.

Upp till toppen
Annons: