Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1116 ggr
Paulinaborg
11/21/10, 2:12 PM

(sökes) lejonhuvad hane

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som har en lejonhuvad hane att låna ut till avel i vår? Ska finnas i Dalarna. Utställningshane/hopphane spelar ingen roll.

Inte ännu helt planerat att ta en kull i vår. Men hittar jag en bra hane och det finns intresse för kullen så kanske det kan tas en kull.

Lite information om honan:

Namn: Hallsjös Lenita
Född: 5 juni 2008
Ras: Lejonhuvad
Färg: Svart
Mor: Betty
Far: Hallsjös Simon

Uppfödare: Kristina Lundström, Hallsjös kaniner
Kullsyskon: Hallsjös Liam (svartbrokad)

Klassad rakbana: Lätt
Klassad krokbana: Lätt

Lenita i hoppning: Man blir förvånad över att en sån liten lurvboll kan hoppa. När hon kmr till ett svårt hinder tänker man "det klarar hon ju inte". Men så hoppar hon och klarar det. Visst är hon inte alltid supersnabb men hon hoppar fint och klarar hindren.

Lenitas tidigare kullar: Z-kullen (2009), fem friska och fina kaninungar.

Har du en hane du tror passar så mejla mig, paulinaskaniner@hotmail.com och berätta lite om just din hane.

Bilden är inte så bra men jag sitter på en dator jag inte har så mkt bilder på ;)

Annons:
[ninnakm]
11/21/10, 7:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hej!

Jag har en lejonhuvad hane, som jag gärna lånar ut! Dock bor inte jag i dalarna utan i stockholm:/

Info om hanen:

Namn: Solställets Quit

Född: 15/5-10

Utställd: I B-klass på 91 p, ska  ställas den 11 dec i A klass

Färg: Blå

Övrigt: Quit är en ur mysig kille, som har mycket fart i sig! När han va mindre var han bara en liten lurv-boll, men nu har han börjat växa till sig och blivit riktigt fin! Han älskar även att kela. Skulle säkert kunna passa till hoppning om jag hade intresset och tiden för det, då han hoppar över kompostgaller:)

pigelina
11/21/10, 9:08 PM
#2

Vilken tid på våren vill du låna? Jag åker ju runt lite i sverige ibland och kommer säkert åka förbi dalarna,

Har en vit rödögd hane här hemma som du gärna får låna isf, bär på havanna och japantecknat.

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Paulinaborg
11/21/10, 11:30 PM
#3

#1 Okej ;) Men hur skulle vi isåfall göra med parningen? Om vi lyckas lösa de så ska jag fråga dig lite mer saker ;)

#2 Okej :) Kan du kanske skicka lite mer information om honom? :)

Både #1 och #2 Bara så att ni vet så blir det inga ungar som kmr kunna användas i utställning då jag inte är registrerad uppfödare och därför inte kan öronmärka dem…

pigelina
11/22/10, 7:00 AM
#4

#3 Vad för mer saker vill du veta?:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[ninnakm]
11/22/10, 8:28 AM
#5

#3 Ja vi får försöka lösa det, vet inte om jag ska just till dalarna, men kanske åker förbi:)

Paulinaborg
11/22/10, 8:42 AM
#6

#4 Gärna lite om hur han är i sättet :) och hur mkt kmr det kosta att få avla med honom? ;)

#5 Okej ;) frågar dig samma sak, hur mkt kmr det kosta att få avla med honom? :)

Annons:
[ninnakm]
11/22/10, 4:28 PM
#7

#6 Vet inte det beror på, men ungefär det du tänker sälja en unge för:)

Paulinaborg
11/22/10, 6:35 PM
#8

#7 Okej ;)

pigelina
11/22/10, 9:48 PM
#9

Jag tar priset för en unge.

Bonito är väldigt snäll och lugn kille, men är väldigt nyfiken och vill hälsa på alla nya som kommer, både kaniner och människor, han gilar att kela och vara ute i sele, kommer börja träna han lite smått i hoppning nu och om han visar att han tycker om det så ska han debutera nu någongång under vintern antagligen:) Ska ställa ut han i januari.
Jag är värkligen dålig på att berätta, inte bara om mina kaniner utan om allt möjligt som har med beslrivningar^^ Lättare att svara på frågor så undrar du något specielt kan du PMa eller så:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Paulinaborg
11/25/10, 12:22 AM
#10

Skriver till er båda sen när jag har funderat lite ;) Och så får vi se, det är ju inte säkert att det blir någon kull men vi får hoppas det :)

Upp till toppen
Annons: