Annons:
Etikettköp-och-sälj
Läst 1219 ggr
Jetaime
2010-11-18 20:29

(s) Lejonhuvaddvärgvädur 0.1

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Testar att lägga upp en ännu en liten annons på mitt lilla Gryn.

Je t'aime´s Grynet Ras: Lejonhuvad dvärgvädur
Färg: Havana
Född: 080701
Uppfödare: Hanna Persson (egen)
e: Lyktan´s Yacco (g/b japantecknad, lejonhuvad dvv)
u: Lyktan´s Kyra (brun zobel wt, lejonhuvad dvv)

Kullsyskon:
Je t'aime´s Gucci, svart wt - Äg. Christina Brodin
Je t'aime´s Gåva & Gaija - Kelfamilj i Höllviken
Je t'aime´s Gaby, svart wt - Kelhem
Je t'aime´s Gramet, havana - Avliden
Je t'aime´s Glenn, havana wt- Avliden

Grynet gillar inte riktigt andra kaniner, vilket jag också har hört från tidigare hem, dock har jag haft henne tillsammans med två andra honor och det har funkat alldeles utmärk så det är säkert inte omöjligt. Dock inget jag skulle rekommendera. Hon är som sagt genomsnäll, aldrig tjurig eller arg vid brunstighet eller skendräktighet som en del honor kan bli. Hon har aldrig visat något ont mot någon människa någonsin. Hon är lätt att borsta och klippa klorna på, hon accepterar liksom att man vrider och vänder på henne som man vill. Hon kommer iprincip när man kallar på henne både i buren och i hagen, och älskar mat och mys och all uppmärksamhet hon kan få! hon verkligen tigger uppmärksamhet så fort man kommer ut till kaninerna.

Jag vill bara att hon ska komma till ett kelhem och inte ingå i någon avel eller så, och jag har testat hoppa med henne ett par gånger här hemma, men det verkar inte alls vara nått för henne. Hon är hellre den som sitter i knäet och myser eller blir borstad.

Ja.. det var lite om min underbara flicka. Hör gärna av er vid intresse, mail helst, då jag är rätt svår att nå på mobilen (sms:a går också)

Fler bilder och mer info finns på hemsidan. www.jetaime.se

Hanna Persson, 0730-541019
hanniz_92an@hotmail.com

Annons:
Upp till toppen
Annons: