Annons:
Etikettallmänt
Läst 1091 ggr
Kaninhopp
8/8/10, 11:57 PM

Vilken sort?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo jag undrar vad min kanins "pälssort" han har. Han är en renrasig lejonhuvad. Men min kompis Renrasiga lejonhuvade kanin har bara man runt huvet! Vad är det min kanin har för "pälssort"??

Tacksam för svar!;)

Annons:
Kaninhopp
8/9/10, 12:17 AM
#1

Skulle oxå vilja veta hur man byter namn här på KiF! Har glömt bort:S

ulanea
8/9/10, 12:09 PM
#2

#0 Hur gammal är han? Om han är ung så kanske han fäller av. Annars tycker jag att han ser helt normal pälsad ut:P.. Har en kaninhane som ser ut så ungefär^^

Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)

Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com

Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !

Kaninhopp
8/9/10, 9:43 PM
#3

Han är 2 år och han har redan fällt en gång;) För jag tyckte det var konstigt att min renrasiga har päls överallt medans min kompis renrasiga bra har runt huvudet!

:)

Fridaaaa
8/14/10, 12:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Förlåt om jag snor din tråd lite, men var har min för päls? Hon är 6 mån gammal, lejonhuvad ddv/lejonhuvad. hon har päls överallt, till & med ganska långt i ansiktet. Kmmer hon att fälla av? Pappan har lika lång päls (han är lejonhuvad ddv/lejonhuvad, ca 1 år gammal).

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Moses2
8/14/10, 7:34 PM
#5

Fuchs kanske??

Kaninhopp
8/14/10, 10:13 PM
#6

Det är okej, det är bara kul att andra är intresserade om "pälssorter":D H*n kanske är en teddylöwen?  :)

Annons:
[sstorm]
8/17/10, 6:48 PM
#7

Om vi säger så här, en lejonhuvad kanin kan vara dubbelmanar (dubbel mangen) Enkelmanad (enkel mangen) normalpälsad (ingen mangen) och teddy (överpälsad dubbelmangen)

Kaninen i #0 ser ut som en lejonhuvad som fällt av sin man, alltså enkelmanad eller dubbelmanad

kaninen i #4 ser ut som en korsning och kan därför vara fuchs lejon

Fridaaaa
8/17/10, 8:21 PM
#8

#7 Okej! Tack :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kaninhopp
8/21/10, 7:51 PM
#9

Misstog mej lite och han har precis börjat fällt av på ryggen;)

Upp till toppen
Annons: