Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 844 ggr
Lisa551922
7/25/10, 6:10 PM

kan ni hjälpa

hej jag har en liten fråga.

1. kan kanin honan vara gammlare än hanen om de parar sig?? för jag tänkte jag har fått min hane nu och jag funderade om jag skulle skaffa en hona så de kan få ungar. Hanen är 13 mån och honan 2 år!!

Annons:
ulanea
7/25/10, 6:19 PM
#1

Ålder på de olika har ingen roll, men om honan är över 1 år så måste hon ha fått kull förr eller vara i riktigt bra form för att klara av det, annars finns det en stor risk att hon dör, eller inte tar hand om ungarna:/..

Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)

Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com

Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !

Lisa551922
7/25/10, 6:24 PM
#2

men hon har fott över 10 kullar och har en just nu

Fatma
7/25/10, 9:40 PM
#3

Fött över 10 kullar på 2 år!? Gud, det är många.. Tycker inte hon borde avlas på något mer…

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

ulanea
7/25/10, 9:47 PM
#4

DU SKÄMTAR MED MIG:O?

Stackars lilla hona:'(<33 Nej, då ska du inte avla på henne mer:/..

Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)

Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com

Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !

Friheten
7/26/10, 2:22 AM
#5

Hoppas verkligen du inte är seriös!

jag vet bra uppfödare som har svårt med att bli av med en bra kull med fin stam. vad gör du av alla kaniner?

Tycker verkligen att du ska skaffa dig en ny hobby för djuravel är inget man leker med. Du ska verkligen inte ha en hobby som har med djur att göra.

Det här är förfasiken på gränsen till vanvård. suck :( vart är barnens förmyndare. jösses

ulanea
7/26/10, 2:49 AM
#6

#5 Tror dock inte det är hon som har tagit kullarna, om jag har förstått rätt:)..

Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)

Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com

Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !

Annons:
Friheten
7/26/10, 3:00 AM
#7

One can only hope :)

Läser lite för snabbt ibland(reagerar ännu snabbare).

Svaret borde såklart vara: Nej honan är färdig med att ge bebisar. Håll dig till en kanin, det är MYCKE jobb(tid o pengar) med att ha kanin bebisar.

ulanea
7/26/10, 3:14 AM
#8

#7 Ja, vi får verkligen hoppas att det är nån annan som tagit de kullarna;)

O ja, jag vet hur det är att reagera lite för snabbt, det gjorde jag förr, haha:p.. Kan göra det ibland nu med x)..

Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)

Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com

Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !

Lisa551922
7/26/10, 12:47 PM
#9

jo kullarna är borta men jag äger inte honan så jag skall försöka att hitta en annan hona då! Tack för att alla har svarat så ärligt.

Emelie
7/27/10, 11:43 PM
#10

#9 Sedan tycker jag personligen att du bör läsa på mer och plugga på ordentligt innan du tar en kull, eftersom du inte verkar ha så mycket kunskap inom ämnet ännu.

Det är ett stort ansvar, och vet man inte vad man håller på med så kan mycket gå fel om man har otur.

Kom gärna med massor av frågor så att du kan lära dig mer! :)

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Lisa551922
7/28/10, 11:57 AM
#11

okej det skall jag göraGlad

Emelie
7/28/10, 11:59 AM
#12

#11 Det är jättebra! :)

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Upp till toppen
Annons: