Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 2509 ggr
Inaarah
2010-06-21 14:31

Hur bor dina lejonkaniner?

Ja - hur bor din eller dina lejonkaniner?
Visa gärna en bild och berätta lite om inredningen, vad du använder för strömaterial, om väggarna är målade, vilka mått buren har osv. Glad
Självklart får du visa hur dina andra kaniner i andra raser också bor, även om fokuset är på lejonhuvade! :)

Annons:
Inaarah
2010-06-21 14:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Då börjar jag! ;)

Chica bor i en före detta trefackare, som ingen kanin bodde i permanent utan var avskiljningsbur för ungar när de skulle skiljas från sin mamma, eller att sätta kaninerna i när man städade eller desinfincerade buren eller dylikt. Numera är den ombyggd, så att Chica bor i 2 av facken med det tredje facket som förvaringsfack.

Buren har måtten 115x50x60, förut var den inte helt godkänd i måtten men detta har vi justerat nu. Inuti är buren målad med en vit lasyrfärg samt plåtgolv i botten utan vassa kanter. Separat höbehållare samt sitthylla finns självklart!
Jag använder en vanlig hörntoalett åt bustjejen, med kutterspån i. I resten av buren har vi lite kutterspån i botten samt halm ovanpå. Vatten serveras liksom maten i skål, och hon får grenar, grönsaker, växter och sådant att äta som tillskott utöver hennes Stampe-pellets.

Bifogar en bild på burens placering samt en av kompostgallerhagarna, dock har hon en större rasthage på baksidan. Chica syns även i kompostgallerhagen när bilden togs ;)
Edit: Buren ser inte ut att uppfylla måtten, men det gör den såklart. Ser för liten ut på höjden, men taket sluttar för att regn ska rinna av. Alltså är den 60cm på högsta punkten och 53 på lägsta.

[aammE]
2010-06-21 17:49
#2

Så här bor min Ariel, jag kommer dock att bygga en ny 6 fackare ute på altenen och då kanske hon får flytta dit. Hennes bur är 120x60x52

(00:39 in i filmen)

NaimaG
2010-06-23 20:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

För tillfället så här.
Inredning är toalåda, matskål, boll, pinnar. Han hade hus tidigare men den rev han runt i buren och började protestera med den i. På botten har jag enbart hö, i toan har jag remiss.

MaaariaS
2010-07-08 00:10
#4

#2

Fick helt plötsligt ett bebissugFlört

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

[aammE]
2010-07-08 13:22
#5

#4 Det har jag också. Rynkar på näsan

[Wonderland]
2010-07-10 18:55
#6

Kn lägga in en bild på Dagis bur snart (:

Annons:
[ElisabethYL]
2010-07-11 01:49
#7

För tillfället bor mina kaniner (en teddylöwen och en hermelin/löwen) i varsin 120-innebur, men jag håller på och ritar på en bur som jag tänkt ska bli 2 våningar ca 70-75*200 cm med varje våningstak på ca 75-80 cm. Där ska de bo tillsammans och inte var för sig… Glad

[Wonderland]
2010-07-11 13:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Så här bor Dagis :) En inne bur på 100x50 som oftast står öppen. Han har ett hus/sitthylla, 1 höhack, 1 vattenflaska, 1 toalätt och en matskål såklart :p

 Datan dampar så kan inte lägga in bilden i inlägget :(

[einstein99]
2012-12-31 23:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Så här bor min kanin Skrattande

Hennes bur som står under bordet är bara 100x50 cm så hon sover bara där i jag har spån både i buren och i kattlådan.

Men hom sagt så sover hon bara där hennes leksaker och övrig inredning som gnagleksaker och kattlåda m.m är ovanpå bordet. Dit upp kommer hon på en ramp som jag har byggt Skrattande

Sen har hon resten av mitt rum att hoppa omkring på Skrattande

Upp till toppen
Annons: