Annons:
Etikettot
Läst 3220 ggr
Fridaaaa
2010-06-26 15:44

Presentation av Medlemmar

Tänkte att det hade varit roligt med en presentation av alla medlemmarna här på LIF :) Berätta lite om er själva, vad ni har för kaniner osv. Lägg gärna upp en bild på er själva med! :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Fridaaaa
2010-06-26 16:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Då börjar väl jag! :

Jag heter då Frida, är en glad tjej på snart 20 år som bor tillsammans med min sambo hos min farmor. Har just nu 3 kaniner: 1 lejonhuvad ddv, en BJ och en lejonhuvad ddv/lejonhuvad :) Har även 1 marsvin, 1 katt, 1 hund. Älskar att fotografera, sitta vid datorn, promenera (vid bra väder), umgås med vänner, hästar och mycket annat. I framtiden vill jag börja avla på kaniner, men får bli när jag har råd och plats till det :) Vill börja med kaninhoppning längre fram.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[aammE]
2010-06-30 01:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag heter Emma och är en 17årig tjej bosatt i Luleå tillsammans med min pojkvän Emil och mina kaniner Algot (lejonuvad dvv), Alice (dvv), Ariel (lejonhuvad) och så har jag köpt två stycken till som är på väg hit upp (Astor och Qruella, lejonhuvade). Emil har även två katter, Göran och Mimmi.

Jag har precis startat en liten kaninuppfödning av raserna Lejonhuvad kanin (zobel blå/rysstecknad zobel blå) och Hermelin (Blå otter). Hela mitt liv i princip så har jag fött upp olika fiskar/akvariedjur och just nu är det Platy, Corydoras, Äppelsnäckor och kampfisk som gäller. Emil föder upp guppysar så det är ett intresse som vi verkligen delar. Skrattande

På min fritid så är jag aktiv inom Rädda barnens ungdomsförbund, ett djurättsförbund samt inom partipolitik, dock lite mindre sedan jag skaffade kaninerna så nu tillbringar jag väldigt mycket tid med dem och mina vänner istället för att sitta i möten eller på olika utbildningar varje helg. Oskyldig

Det fick bli en ful gammal bild, orkade inte söka. Skäms

Jetaime
2010-06-30 13:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag heter Hanna Persson och är en tjej på 17, snart 18 år. Jag bor i en liten håla vid namn Höllviken, som ligger nästans absolut längst ner i sydvästra skåne. Och där bor jag med min familj, som består av mamma pappa och mina systrrar (dock bor den äldsta inte hemma längre, men i samma by/ort). Vår labbetik Selma och min älskade underbara katt Ozzian, som är en birmahane på 7,5år.

Förutom hund och katt har jag självklart kaniner också. Förtillfället fem stycken vuxna, William lejonhuvad kanin på 3år, Årissa lejonhuvad kanin på 3år. Dessa två bor tillsammans och trivs superbra! Sen har jag Grynet, en lejonhuvad dvv på 2år, hon är uppfödd här, men såldes som unge, och efter att ha flyttat runt en massa så hamnade hon här igen, och här kommer hon att få stanna! Två teddyvädurar - Holly och Billie.

Sen har jag just nu två kullar en hoppkorsningskull/lejonhuvad dvvkorsningskull där jag kommer behålla två av ungarna, en brun zobel WT hane och en vit rö hona. Kommer förhoppningsvis kunna hopptävla med dessa två senare. :) Och sen är det min teddyvädurskull på hela 8 ungar!

Det är även två teddyvädurshane från Louise påväg hit. Eller ja, dom får bli lite äldre först innan dom flyttar hit!

Jag har haft kaniner ett par år nu och min första kull kom för lite mer än 3 år sen och sen dess har det rullat på. Och som jag brukar säga så är det inten hobby att hålla på med kaniner, utan det är en livsstil, och det är nått jag inte skulle kunna leva utan!

Tja, det var väl lite om mig, eller ja mest mina kaniner haha Oskyldig
Och en mycket fin *host* bild på mig…

Emelie
2010-06-30 15:32
#4

Oh, just nu orkar jag inte skriva en hel presentation om mig själv då jag nyss är hemflugen från Thailand, så det får bli en opersonlig kortis!

Jag heter Emelie, fyller 19 snart och bedriver uppfödning av lejonhuvade kaniner i färgen isabella. Driver sajten Thailand.ifokus och är Medarbetare på kanin.ifokus! :)

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[Wonderland]
2010-06-30 22:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#2 herregud silket snyggt hår! vill ha! <3 hehe :P

Mitt namn är Sara och jag är 15år. Jag bor i Fritsla en liten byhåla som ligger nära Borås :) Jag bor med min mamma och lilla syster. Min pappa bor i gbg som jag typ är hos ibland. Alla kaninerna bor hemma hos mamma :) Dom bor utom hus. På min fritid brukar jag vara med mina vänner och hitta på så mycket jag kan! när jag väll är hemma brukar jag ta det lungt och vara med kaninerna :)

Just nu har jag 4 kaniner som jag inte kan leva utan! Jeppe dvv 2år Dagis lejon 1år Embla lejon2år och aioli 1år

Föder upp kaniner och har just nu 2 kullar en med lejon och en med dvv :)

Ja det var väll lite om mig…

skickar med en ful bild på mig  och söta jeppe <3 xd

ulanea
2010-07-01 01:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Heheh, jag skriver väl om mig då:D (delar denna användare med Linnea, menx'D)

Jag heter Julia och är 11 år, bor i Malmköping i en gul villa:D! Bor här med min mamma, pappa, storebror, storasyster, lillasyster och kaninerna:D!

Vissa av kaninerna här bor inne och andra ute:D! Men snart kommer vi bygga ett stall och då kommer alla att få flytta dit^^! Jag bedriver med Linnea en uppfödning av lejonhuvade kaniner, men funderar även på hoppkaniner eller omplaceringshem(a)! Förutom kaninerna så är jag på min fritid med kompisar, rider och fotar:D! Sedan sover jag ju endel såklart (a). Heheh:D!

Ehm, lite övrig onödig fakta (a).. Jag älskar exotisk mat av alla slag och godsaker 8)! Jag är ett riktigt kakmonsterx'D! Heheh:P.. Jag är väldigt pratig och frågar ofta massa frågor x').. När jag väl börjar prata så är det svårt att få stopp på migx'D.. Hahah:P

Slänger in en urful bild på mig, men ni klarar er nogx'D..

Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)

Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com

Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !

Annons:
[Wonderland]
2010-07-01 01:06
#7

Glömde skriva att jag är en stolt vegeterian med!

[aammE]
2010-07-01 11:02
#8

#7 Det glömde jag också att skriva, har varit vegan/vegetarian sedan jag var 11-12 år gammal, alltså i 5-6år. Skrattande

Jetaime
2010-07-01 11:36
#9

Jag är också vegatarian och har vatt i 4 år Oskyldig

[Wonderland]
2010-07-01 13:18
#10

heheh bra att alla är vegeterianer ! :D som kaninerna :p

Inaarah
2010-07-01 22:37
#11

Höm. Jag hinner inte göra en presentation nu, men jag är också vegetarian, har varit det i 9 år. Kom på som liten att kyckling man åt var fågel och där tog det stopp xD

Emelie
2010-07-01 23:20
#12

Jag funderar också på att bli vegeterian, men jag skulle aldrig klara mig utan kyckling!

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Fridaaaa
2010-07-01 23:23
#13

#12 Man kan ju vara vegan? Dem äter fisk,ägg och ibland kyckling men idå ifrån frigående höns osv:)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Linppe]
2010-07-01 23:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Hej allihopa!
Mitt namn är Linn, jag är 20 år och mitt liv består av djur, djur, djur. Jag bor tillsammans med min pojkvän och djur i Vasa, Finland.
Jag är utbildad djurskötare, med hästinriktning, och ska till hösten 2010 börja studera djursjukvård (för smådjurskliniker). Har just nu en kastrerad lejonhuvad kanin hane som heter Rodrigo, en dvärgvädurs hona vid namn Maja och två chinchillor som heter Herrman och Hannes.
Smådjur ligger mig varmt om hjärtat, men hästar och katter spelar också en stor roll i mitt liv. Mitt största intresse och passion i livet är etologi, läran om djurens beteende.

Min första kanin fick jag när jag var 11 år gammal, han hette Sune och var en dvv/hermelin. Han somnade in i november 2009 och var verkligen min ögonsten, en på miljonen med ett helt fantastiskt lynne! Finns inga ord som är bra nog för honom :)

Bilden är på mig och Rodrigo.

[aammE]
2010-07-01 23:33
#15

#13 Veganer äter INTE ägg, inte mjölk, inte kött (inte från något djur) och inte heller honung eller någonting annat som kommer från djur. Glad

[aammE]
2010-07-01 23:37
#16

#14 Åh, jag älskar också Etologi! Jag går naturbruksprogramet men har valt att fördjupa mig i etologi och skall sedan läsa etologi på univeristet med målet att så småning om bli professor i ämnet… Men det lär ju ta ett tag, haha. Skrattande

[Linppe]
2010-07-01 23:40
#17

#13 Njaa, inte precis. Veganer äter inga animaliska produkter alls, såsom kött, fågel, fisk, ägg, animalisk mjölk, ost, glass, smör m.fl., inte heller några biprodukter från djur.

[Linppe]
2010-07-01 23:43
#18

#14 Haha, jaa, det lär ju ta ett tag! Men du kommer ju i alla fall att få läsa nånting som är så otroligt intressant! Tror risken är rätt liten att man tröttnar :)
Etologi och allt som har att göra med djurpsykologi och djurkommunikation är sååå intressant!

[aammE]
2010-07-01 23:49
#19

#18 Håller verkligen med dig!

Fridaaaa
2010-07-01 23:51
#20

#15 Då heter det något annat? För det finns något som heter liknande!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
emms
2010-07-02 16:48
#21

#16 Ska nog med läsa etologi efter gymnasiet :) Verkar intressant ;)

Emma

Fatma
2010-07-03 13:25
#22

Ska nog ta mig till att göra en presentation idag, men senare.

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

pigelina
2010-07-04 13:44
#23

Hej,

Jag heter Hannah och är 14 år och Medarbetare här på lejonkaniner iFokus.

Jag har förtillfället 6 kaniner, Tequila, Pigge, Vips, Killen och Sötis som är lejonhuvade kaniner och så har jag en dvärgvädur som heter Blomma.
Mina kaniner bor i fackburar utomhus.

På fritiden är jag med kompisar och festar och gosar med mina kaniner och min hamster. Óch självklart tillbringar jag en del av min tid framför datorn;)

Jag går på en otroligt tråkig skola mitt på landet, den ligger ca 2 km från mej, men ska byta till en annan i höst, den ligger nära kors och liseberg i gbg. Så då får jag åka i en halvtimme varje dag t skolan, men kommer va mkt roligare där:P

Annars jag oxå vegetarian.

Hmm, sämsta presentationen i värden ser jag, men den får duga….

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

NaimaG
2010-07-04 20:50
#24

Naima heter jag, 24 år. Bor med familj och djur i radhus i umeå men jag kommer ursprungligen från Nyköping. Äger en kanin, en lejonhuvad dvärgvädur vid namnet Lukas. Utöver kaninen har jag även en hund och två katter.

Jobbar som lokalvårdare men är för närvarande sjukskriven. Är funktionshindrad och lever med kommunala hjälpinsattser.

Min fritid ägnar jag åt djuren, spel, fotografering och musik.

Fatma
2010-07-04 21:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Jag heter då Fatima och är en snart 15 årig tjej. Jag är bosatt i den lilla byn Nästansjö i Västerbottens inland. I denna lilla by bor jag med min familj, med mina kaniner och sedan har största lillasystern en pointer, 3 råttor samt en katt som jag fött upp. Just nu går jag högstadiet men framtidsplanerna är att läsa vidare och utbilda mig till en veterinär.

Och så föder jag upp kaniner då i rasen lejonhuvade kaniner i främst färgen zobel brun. Till utställning, avel och sällskap. Men mer information hittar du här: www.nastansjonskaniner.webs.com

På dagarna så är det kaninerna jag ägnar mig åt, annars sitter jag vid datan och tv. Men till höst så ska jag börja läsa till jaktexamen så nästa år blir det till att börja jaga fågel.

Ja det var lite om mig det, har du några funderingar så är det bara att pm.a mig Glad

Här kommer en bild på min minsta lillebror och då jag.

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

[aammE]
2010-07-04 21:43
#26

#25 Ahaha, din lillebror är ganska lik min lillebror! Han har också sådär lockigt, lurvigt hår!

Är det inte högstadiet du menar? Högskola är ju efter gymnasiet. Skrattande

NaimaG
2010-07-04 21:46
#27

#25 Kul att du ska ta jägarexamen. Det är en kostsam utbildning som man får betala för själv, den är inte billig.

Annons:
Fatma
2010-07-04 21:52
#28

#26 Oj haha, var nog i drömmarnas värld. Ska ändra Tungan ute

#27 Ska få ta den genom våran skola och jag har uppfattat det som att det skulle vara gratis då.

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

NaimaG
2010-07-04 22:06
#29

#28 Kolla upp det annars för jägarexamen är en dyr utbildning. Sedan beror det på om du ska jaga med hund också. Skall du det så måste hunden avlägga jaktprov också. Sen beror det på ifall du gör det via ett förbund som tex jägarförbundet eller dyligt. Är det skolan som har kursen kan det ju vara gratis men arrangerar de via förbund är det kostnader inblandade.

Fatma
2010-07-04 22:19
#30

#29 Okej, ska då kolla upp det. Det jag vet helt säkert är iallafall att skolan står för böckerna.

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

Upp till toppen
Annons: