Annons:
Etikettskötsel-och-utfodring
Läst 1289 ggr
an-fo
5/12/10, 1:35 PM

Vilket foder?

Hej!

Vilket foder använder du och varför?

När ger du dina kaniner mat och hur mycket?

Mvh / An-Fo

Annons:
Emelie
5/13/10, 12:49 AM
#1

Jag använder för närvarande en blandning mellan de två pelletssorterna Kanin & Marsvin från Svenska Foder, och Stampe pellets. Jag använder dessa foder för jag tycker innehållet stämmer bra överens med vad en kanin behöver i vitaminväg.

Jag ger mina avelskaniner mat 1 gång per dag (på morgonen), och det är individuellt hur mycket jag ger till var och en, men den normala mängden är en halv dl per dygn. Hona med kull får betydligt mer!

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

pigelina
5/13/10, 12:54 AM
#2

Jag ger pelletsen Edel, och är väldigt nöjd med det!

Mina kaniner får mat 1 gång per dag, och olika mycket för olika kaniner.

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

ulanea
5/13/10, 1:11 AM
#3

Mina kaniner får Kanin & Marsvins pellets från svenska foders.. Har fått råd från en uppfödare att ge kaninerna 3 msk morgon och kväll, vilket jag följer:).. Hona med kull får full matskål x'D!

Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)

Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com

Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !

[bebba]
5/18/10, 10:46 PM
#4

Hö, vatten, grönsaker och gräs i massor. Vi köper aldrig pellets måste åka och köpa det snart.

Fatma
5/18/10, 10:49 PM
#5

Mina kaniner frå stampe, har inte testat det särkilt länge för att jag ska uttrycka mig om det är bra eller sämre foder.

Jag ger mina ca en halv dl, 1 gång per dag. Honor med kull får dock mer.

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

Inaarah
5/20/10, 7:34 PM
#6

Har Stampe, har haft andra foder förut och provat men stampe passar mig. Jag tycker mina kaniner har hållit bra hull osv. :)

Ger min tjej sina pellets på kvällen, och i framtiden kommer hon få efter sina behov, kan tänka mig runt ½ dl.

Annons:
Jetaime
6/16/10, 11:02 PM
#7

Mina kaniner går färst på hö, grönsaker och vatten som daglig kost. Men ungar (kull) och dräktig hona/hona med ungar får pellets. Och ibland stoppar jag lite mat till dom andra i aktiveringsbollarna, så dom får lite aktivering samtidigt.

I vilket fall ger jag krafft groov 125 och granngårdens havrefria müsil.

watervalley
6/17/10, 4:33 PM
#8

Mina har fri tillgång till mat eftersom dom är 8 veckor gamla ..

Upp till toppen
Annons: