Annons:
Etikettallmänt
Läst 1286 ggr
Emelie
5/14/10, 12:22 PM

Presentera dig och din uppfödning!

Här kan alla medlemmar presentera sig själva och sin uppfödning, så att vi på forumet kan få en överblick över vilka alla är och vilken färg de föder upp i osv.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Annons:
Emelie
5/14/10, 12:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Då börjar jag:

Hej! Jag heter Emelie, fyller 19 det här året och är en glad och öppen person! Very Happy Bor i Bålsta, fortfarande hemma, men hoppas på att kunna flytta hemifrån om ca 1 år. Jag går i skolan i Stockholm, så det blir ett himla åkande fram och tillbaka. Jag jobbar extra i en godisbutik här i Bålsta, och nästan alla mina pengar går till kaninerna. På min fritid är jag med min älskade pojkvän som är halv thai halv persisk, tar hand om kaninerna, pluggar eller sitter här framför datorn.

Jag har haft kaniner sen jag var åtta, men hade ett uppehåll på något år från att jag var ca 16-17 till för några månader sedan. Kände att jag inte kunde vara utan de små djuren. Förut hade jag dock dvv, och har väl haft ca 30 stycken sammanlagt. Förutom kaniner har jag även haft, hund, katt, häst, marsvin, gerbiler och fiskar.

Jag föder upp lejonhuvade kaniner  i liten skala. Eftersom jag bor i lägenhet och fortfarande hemma så kan jag bara ha ett begränsat antal, och det tycker jag är jättetråkigt. Skall dock utöka antalet när jag flyttar hemifrån Smile Då blir det även till att skaffa en lösgående Fransk Vädur. 

Jag har valt att intrikta mig främst på isabella, men det kommer dyka upp en hel del andra färger som svart, blå och madagaskar t.ex.

Är det något ni undrar så kom gärna till mig och fråga saker. Jag är som sagt väldigt öppen av mig och älskar att svara på frågor! Smile

Min hemsida är http://tranbergetskaniner.webs.com

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

pigelina
5/15/10, 11:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hej!
Jag heter Hanna och fyller 14 i Juni.
Jag bor ca 3 mil utanför Göteborg i en liten by. Och går i skolan här oxå, till hösten ska jag förhoppningsvis byta skola, fast vet inte vilken ennu men hoppas på en speciel, min bäsis går där, men min mamma vill inte att ja ska byta dit -.- :P
När jag inte är med kompisar eller i skolan, tar jag hand om mina kaniner och sitter vid datan:P

Jag har haft kaniner sen jag var 3 år gammal, min första kanin var en Engelskscheck som var ett ½ år gammal.
Sen har jag haft 2 hermeliner och en väldigt orastypiskt lejon innan oxå. Förutom kaniner har jag 2 undulater, 1 katt och 1 hamster.

Jag föder upp lejonhuvade kaniner i liten skala kan man kalla det. Jag kommer ha 14 burar, där ca 4st kommer kelkaniner bo i,
kommer ha ca 5-6 kullar per år såfort jag kommit igång och hittat fina lejon. Föder upp främst i färgerna havanna och vit rödögd.

Just nu har jag 7 kaniner hemma förutom ungarna.

Om ni undrar något kan ni PMa!:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

ulanea
5/16/10, 2:25 AM
#3

Hej!

Jag kan väll börja med att säga att vi är två tjejer men nu ska jag berätta om mig (Julia) och mitt syfte till varför jag har kaniner:D!

Jao, som sagt heter jag Julia och jag bor i Malmköping:).. Jag är 11 och bor, såklart, fortfarande hemma x'D<3 Jag går i Malmaskolan, 5:e klass, börjar 6;an i höst:).. Min fritid går till fotografering, vänner, trixa i photoshop med främst mina änglar til kaniner:D! Jag älskar att svara på frågor, diskutera och jag önskar jag kunde hjälpa till mer:)..

Hemma hos mig är det 5st kaniner (räknat med ungarna) för tillfället, men i höst kommer mitt stall vara klart och där kommer finnas plats för ca 20 kaniner så då blir det fullt härx'D! Jag håller på med kaniner då jag tycker det är underbara djur och jag skulle inte kunna leva utan de nu:)! Jag hade kaniner sedan jag föddes tills jag var 6-7 år då vår lilla Stampe fick somna in, R.I.P :(.. Då var det dvärgvädurar och jag höll bara på med de när jag hade tråkigt. Men när jag blev 10 bestämde jag, tillsammans med Linnea, att vi skulle ha kaniner igen:)! Så vi började leta efter en kanin.. Då hittade vi en uppfödare (grangårdens kaniner, Karoline F) som hade jätte fina och gulliga kaniner, vi tog reda på mer om rasen och snart hade vi tingat 2st där ifrån (en japan och en vit, som senare blev weiner ryss) och även en vit blåögd från Ma'chillas kaniner:D! Fast vi var tvungna att vänta på de då de inte var stora nog för att lämna sin mamma:).. Sedan blev det gammeldags marknad (utställningen i Malmköping) och vi hittade en super gullig kanin till:D! Det var en zobelblå kanin från Niklas (Plingelings kaniner). Då blev det till att köpa lille Amazing också (som egentligen heter Adde) x'D<3! Fast han hamnade hemma hos Linnea:D! Sedan var det dags att hämta Cliopatra, Melody och Cosmos:D!

Det gick ett tag och allt verkade så bra tills den dagen då min storebror ringde.. Han sa att han inte hittade Melody.. Vi hade åkt ut till sommarstugan dagen innan och sovit där. Så vi skyndade oss genast hem. Det visade sig att pappa hade hittat henne död i sin bur (på morgonen när han åkt hem) och inte sagt något, utan begravt henne.. Vi kom fram till att det vart njurarna som det var krångel med (av massa olika anledningar).. R.I.P<3

Men sedan gick tiden och vi köpte ännu en kanin från Niklas (Chanelle). Hon kunde dock inte få fler ungar, men hon skulle få pensionera sig hos oss:)!

Ja, och idag har vi 3st små kaninungar efter Cosmos och Cliopatra:D!

Vi avlar i färgerna vit bö, japantecknat b/g, blå/zobelblå och isabella av rasen lejonhuvat, och en sak är säkert! Nu när vi en gång haft lejonhuvat, förblir det lejonhuvat<3!

Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)

Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com

Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !

Fatma
5/18/10, 11:51 PM
#4

Hejsan, nu ska ni få veta mer om mig då:

Jag heter Fatima och är 15 år gammal. Jag bor uppe i kalla lappland och om man ska detaljera det hela så bor jag i den lilla byhålan Nästansjö. Just nu går jag åttan men snart nian. Jag har alltid varit intresserad av djur så jag har planerat sedan 4 år tillbaka att läsa natur och sedan vidare utbilda mig till veterinär. Förutom skolan så sitter jag hemma och pysslar om mina kaniner eller sitter vid datorn/tvn.

Min kanin historia började redan när jag var 3 år gammal, våran familj köpte en blandras kanin och sedan dess har jag haft kaniner  med en dels uppehåll från 5 till 8-9 och från 11 till 13-14. När jag var 10 år hade jag en kull med lejonblandisar. Lejonhuvade kaniner hade jag när jag var 8-9 år och sedan dess har jag varit fast i denna underbara ras, något som jag tror kommer förbli också.

Eftersom jag är hemmaboende fortfarande så föder jag upp just nu i liten skala, liten men seriös Flört Jag föder då upp renrasiga lejonhuvade kaniner till utställning, avel och sällskap. Jag har valt attt inrikta mig på den underbara färgen zobel brun som ligger mig varmt om hjärtat. Jag har som mål att såsmåning om få fram rastypiska lejon i zobel brun, samt att fylla alla dessa luckor som lejonen har. Det är en lång väg att gå men en intressant och framför allt en rolig.

Hade gärna skrivit mer men jag har en novell att göra så är det nåt ni undrar över så är ni varmt välkomna att pm:a mig Glad

Här är min hemsideadress: www.nastansjonskaniner.webs.com

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

LinneaJohaanson
5/25/10, 2:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Hej 
Ja kan presentera mig fast jag inte föder upp Lejon utan rexar.
Jag heter Linnea Johansson kvick och är 17, fyller 18 i höst, jag är en glad och väldigt trevlig tjej skulle ja vilja säga. Lätt att prata och umgås med och skrattar väldigt mycket! Jag har en piercing i läppen (labrett) som ja är mycket mycket nöjd och stolt över. Dock dålig och ful på bilden, har en snyggare nu! Jag bor i Uppsala!

Jag föder då upp Rexar i färgerna svart, blå, svart och blå dalmatiner!
Har dragit mig till rasen Rex då dom stal mitt hjärta med en sån presonlighet. Inte keliga men ändå fruktansvärt keliga, egen vilja och bestämmer men ändå otroligt lyhörda och trevlig djur. Snygga och underbar päls!
Min hemsida
Jag föder även smått upp fortfarande på Dragongården där är det Hermelin rexar och dvärgvädurar. Men kommer till slut bara vara hermelin rexar då jag ska minska ner där borta (kommer börja skolan i höst och ska satsa allt) Rexar i har ja fäst mig vid därför inte vanlig hermelin! Men blandar in vanlig för snyggare kroppar!
Hemsidan dit

Nog om mina uppfödningar som inte ens har lejon.
Jag går inte i skolan nu utan har hoppat av från en häst utbildning som ja gick 1½ år på. Men dom lärde ut att hästar var livsfarligt och behandlade sina hästar för försiktigt osv, min bild av häst världen försvann och ja fick en annan bild som ja inte gillade alls. Tröttnade totalt på hästar så slutade. Har börjat rida lite smått nu igen på min kompis trav häst. Har haft foder travhäst och är fast för travare. Fick sälja henne då vi inte hade råd. Det är ett stort hål i mitt hjärta som inte går att fylla igen.
Mitt band till den här sajten är att ja har två lejon dvv, en hona och en hane. Havanna wiener och havanna (dock ska dom säljas men ändå) Sen för att prata med allt trevligt folk!
Men nu på fritiden tar ja hand om mina fina kaniner, rider umgås med vänner och min underbara pojkvän som ja varit tillsammans med i 5 månader på måndag!
Han har gjort mig till en bättre och starkare person, han är mitt allt utan tvekan!
I höst börjar ja en utbildning som heter sam/media och ska satsa allt då de är min sista chans! Men kaninerna kommer aldrig försvinna!

Fick min första kanin 2001, en dvv hane super snäll, och sen dess har de fortsatt. Var självklart att ja skulle föda upp dvv, men efter att min kompis Lisa berättat att hon skulle köpa en rex dalmatiner så blev ja intresserad och bestämde mig för att testa. Sen ångrade hon sig och ja tog hanen hon skulle ha, han är guld värd. Sen var ja fast vid rexarna! Så de blir fler och fler av dom underbaringarna!
Kommer inte på något mer att tråka ut er på!
Ha det bra och var inte rädd att höra av er om det är något!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Upp till toppen
Annons: