Annons:
Etikettfärger-teckningar-raser-och-pälskvalite
Läst 1766 ggr
Kassy
2011-03-26 09:09

När ser man lejonpälsen?

När ser man på ungarna om dom blir lejonhuvade eller inte? Ungarna är nu två veckor gammla.. Dvv lejonhuvad parad med lilla tysk Vädur utan anlag på lejonhuvat

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

Annons:
Fridaaaa
2011-03-27 21:02
#1

Du ser det när dem blir lite äldre, fluffigare päls :P Svårt att förklara, men det brukar man se.)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kassy
2011-03-27 22:37
#2

# 1 okej och vad är skillnaden på MM dubbelmanat och Mm enkelmanat ?

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

Fridaaaa
2011-03-28 10:33
#3

#2 Det kan jag däremot inte säga:)
Men finns många här inne som kan det ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

PetraKarin
2011-03-28 13:06
#4

#2 MM vet jag inte vad du menar men enkelmanad är päls runt huvudet,bröst, hals nacke endast. En dubbelmanad har även kjol, alltså man på mage, lår och rumpa.


[sstorm]
2011-04-03 18:52
#5

MM = Dubbelmangen = dubbelmanad kanin, När de får päls växer den ut som ett V bak mot svansen och har kala sidor.

Mm= enkelmangen = enkelmanad kanin, när de får päls får de inget V, pälsen växer ut samtidigt på hela kaninen men när de blir äldre får de man och kjol som de sedan tappar

mm= ingen mangen = normalpälsad kanin

Kassy
2011-04-03 21:03
#6

# 5 Okej, tack, men när dom är 3 veckor går det väl inte att se det så?

Mamman är Mm och har bara Mm & mm i släkten och pappan endast mm och rexbärare

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

Annons:
[sstorm]
2011-04-03 22:49
#7

#6 Om pappan är mm så blir 25% Mm och 75% mm så alla är enkelmanade. När de är 6-8v kommer du se vilka som är Mm

Kassy
2011-04-04 21:24
#8

# 7 Okej, tror bara en i kullen är Mm men ej säker..

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

pigelina
2011-04-06 20:01
#9

enkelmanade kan också få kjol men den är inte stor och dom fäller av den ganska snabbt :)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[sstorm]
2011-04-06 22:11
#10

#9 jepp, jag skrev de ;)

pigelina
2011-04-07 05:45
#11

#10 läser vist lite förfortSkäms

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Kassy
2011-05-04 15:36
#12

Ungarna är snart 8 veckor men har mycket fluffigare päls än mamman, dock har ungarna "fläckar" där det är dåligt med päls som känns som tovor typ (men det är skinn under pälsen) och sedan vid nacken har dom ingen päls typ.. Varför är det så? Borstar varje dag för det fastnar en mass skräp i pälsen (mamman har jag borstat 1 gång under 1 år)

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

Kassy
2011-05-05 06:56
#13

Eller kan mamman ha bitit bort pälsen på ungarna? :s Eller håller dom på att fälla av? Finns det risk till det?

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

Annons:
Shabby-Chic
2011-05-11 12:29
#14

Är ungarna 8 veckor ser du definitivt vilka som är lejon och inte.

Angående tovor så är bebispälsen ofta lite luddigare och behöver därför borstas oftare.

Ninas kaninshop & Shabby Chic kaninuppfödning

Uppfödning av Dvärgvädurslöwen och Dvärgvädur Rex i Nybro, Kalmar län, Småland

www.ninaskaninshop.weebly.com

Nu finns det ungar till salu!

Kassy
2011-05-11 15:52
#15

Alla blev lejon men vissa hade ingen päls vid nacken.. och tovorna var inte tovor i pälsen utan mer "knölar i huvden".. Konstigt :O

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

[mathilda...0]
2012-01-02 13:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Kan kanske vara att pälsen håller på att växa ut på det stället.

Min dvärgvädurshane Kalle har två knölar i nacken fortfarande och han är ändå 3 år.

[Luppa]
2012-01-02 20:54
#17

Du har inga bilder på ungarna? Det är lite lättare att avgöra om de har man eller inte, om man ser dem ;)

Kassy
2012-01-03 14:58
#18

# 17 Har inga bilder på den här datorn och ungarna såldes för ett tag sedan..

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

[Luppa]
2012-01-03 21:04
#19

#18 Haha, ja jag såg nu att tråden var rätt gammal ;)

Kassy
2012-01-04 00:40
#20

Men "knölarna" visade sig iaf vara tovor och när dom rakades bort (kunde inte klippa för då skulle jag klippa i skinnet) så växte pälsen ut som den skulle :)

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

Annons:
Upp till toppen
Annons: