Annons:
Etikettköp-och-sälj
Läst 837 ggr
Emdbo
8/12/11, 8:36 PM

(K) Kaninunge

Skrev ett inlägg på kaniner.ifokus och blev tipsad att kolla här.

Jag kopierar inlägget som jag skickade där.

Hej!

Jag har skrivit en tidigare tråd då jag har gått i kanintankar.

Nu har jag införskaffat stor bur, massor med kaninsaker och allt som jag tror behövs, och sambon håller på för fullt just nu och kaninsäkrar hemmet.

Jag har tänkt att ha kaninen "frigående" inomhus, men ändå ha en bur där den ska få vara på nätterna samt ha sitt krypin i. Så har donat och fixat bort alla sladdar. Jag tror inte riktigt på att ha en kanin i bur hela dagarna utan tycker att den ska ha hela hemmet att leva i.

Så nu fattas bara kaninen! :) Jag bor i Upplands Väsby i Stockholm så skulle vara bra om den gick att köpa någonstans i närheten då jag inte äger en bil. För mig är det viktigt att kaninen är lugn och social och mår bra. Ja, eller att den matchar med mig så bra som möjligt.

Jag har fastnat mest för teddylöwen/lejonhuvade (?) tror jag dom heter. Iallafall de fina kaninerna med massa tuffs och uppåtöron. :D

Om ni vet något så hör av er!

Annons:
[sstorm]
8/16/11, 12:24 PM
#1

Hej! Teddylöwen är ingen egen ras och brukar vara ett överpälsat lejon. Jag föder upp lejonhuvad kanin för utställning och får ibland en del som inte passar för utställning eller överskott (Att jag fått för många så jag inte kan spara alla). Jag bor i Bålsta men kan säkert hjälpa till att transportera den till upplands väsby. Har just nu en kull på 7 små lejonhuvade ungar :)

Upp till toppen
Annons: