Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1821 ggr
Hufflepuff
10/3/11, 9:11 PM

Färg och kön! - Hjälp?

Hallå! :) Fick en kull med fyra små kakor för tre veckor sedan. Först och främst skulle jag vilja ha hjälp med att sätta färgen på dem, men även vilja veta hur lång tid det tar innan man faktiskt kan se könen på dem?

Mamma har lovat mig att jag ska få behålla en kanin från kullen, och då vill jag ha en hona. Har två stkn som jag skulle kunna tänka mig att välja emellan.. Men samtidigt så vill hon att jag ska sätta ut annons snart, så att jag får bort resten så fort som möjligt. Finns det något "knep" för att kunna se vilket kön det är, och framför allt. När GÅR det att se? För just nu ser alla likadana ut. xd

Bilder kommer straxt! :)

Annons:
Hufflepuff
10/3/11, 9:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är den första ninen, som jag har ett intresse för att ha kvar. Nu syns det inte så bra, men den har som en linje mitt på ryggen mellan gult och svart. (: Min kompis sa att det såg ut som en gul/svart japantecknad wienertecknad, nånting. Men då var de mycket mindre.

Hufflepuff
10/3/11, 9:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här är andra bebisen som jag skulle kunna tänka mig att spara. :3 Det syns lite bättre på den, vad den har för teckning i alla fall. xd Den trodde Julia var zobel siames japantecknad, men hon visste inte ifall det hette så! o:

Hufflepuff
10/3/11, 9:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Den här ninen var hon inte heller säker på, men en zobelbrun otter trodde hon. Den är svart och vit i öronspetsarna, under hakan, magen och under tassarna. (:

Hufflepuff
10/3/11, 9:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Och här är sista bebisen. Den ser bara ut såhär. Julia trodde att den var zobelbrun/zobelblå. (:

Hufflepuff
10/3/11, 9:26 PM
#5

Om alla skulle kunna tänkas vara honor, & du var jag - vilken av dessa kaniner skulle du behålla då? :)

[Luppa]
10/4/11, 11:11 AM
#6

Nr 1 & 2 är sv/gula japaner, möjligen att 1an är blå/gul. Om de vore zobel så hade det gula varit vitt.
Nr 3 är otter svart. Samma där, hade den varit zobel så hade det gula i öronen varit vitt.
Nr 3 är antingen zobel brun eller svart. Svårt att bedöma från den bilden.

Jag gillar 2an bäst. Glad

När det går att se kön varierar lite beroende på hur duktig man är. Vissa kan se när de är nyfödda, men för en nybörjare kan det ta flera veckor.

Annons:
Hufflepuff
10/4/11, 3:36 PM
#7

Okej, tack för hjälpen! :)

dermot
10/12/11, 11:14 PM
#8

Vad fin 2:an var! Riktigt snygg japanteckning, vad jag kan se på den bilden iaf!

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Lurvas11
10/19/11, 2:22 PM
#9

Tror som #6

Hälsningar Lurvas11Glad

Upp till toppen
Annons: