Annons:
Etikettallmänt
Läst 1104 ggr
[Jhillhzan]
2012-02-09 17:21

Snart..

Snart så! I slutet av den här månaden är det dags för mig att hämta hem min absolut första kanin, en lejonhuvad sådan. Både spännande och nervöst. Men det är klart det kommer att gå bra!

Är det något, förutom det man läst på olika sidor om skötsel osv, som jag bör tänka på just med lejon?

Annons:
[Luppa]
2012-02-10 09:59
#1

Spännande! Du har gjort ett utmärkt val av ras måste jag säga Cool

Vet inte om det är så mycket man måste tänka på just när det gäller Lejon, förutom just pälsen.
Jag rekommenderar en kattkarda till pälsvården, kammar sliter för mycket på manen tycker jag :)

[Jhillhzan]
2012-02-20 18:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Tack för ditt svar. :)

Och jag har ju hittat en dunder bra uppfödare, dock är ju inte färgen godkänd men för mig spelar det ingen större roll just nu - men längre fram är det meningen att jag ska kunna ställa ut och tävla med ett Lejon.

Jag har ju valt just lejon för deras nyfikenhet och deras underbara päls. Meningen med den här kaninen är att träna trix, hoppning och lite sånt där smått man kan göra på hemmaplan innan jag köper någon att kör stenhårt med :)

Och det roligaste är att jag kanske får med mig en extra kanin, jag hade svårt att välja mellan två syskon och den jag inte tingade verkar inte bli såld, så den kanske får följa med hem - jag vet mer om ett par dagar :) Åååh vad jag längtar!

[Luppa]
2012-02-20 21:19
#3

Himla fin färg på den, jag föder upp viltgrå Lejon själv ;) Dock utan wienerteckning.
Det låter som att hon får ett bra hem! :)

[Jhillhzan]
2012-02-22 17:14
#4

Jag har varit inne på din hemsida ett par gånger och har drägglat över dina Lejon ett bra tag nu och har fått mycket information från din sida. Så vem vet, jag kanske köper en kanin av dig i framtiden ;)

[Luppa]
2012-02-22 17:15
#5

#4 Det låter som en mycket god idé. Cool

[sstorm]
2012-02-23 17:45
#6

Väldigt söt! Kyss

Annons:
[Jhillhzan]
2012-02-24 19:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Så då kom man hem nyligen med två stycken små ninisar. Herregud vilken ullig och gullig päls dem har! Och den ena kommer växa upp och få underbar stor och fin man, den andra är jag inte riktigt säker på. Men ååh så nöjd jag är!

[Jhillhzan]
2012-02-24 19:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Både hunden och katten funderar på vad det är för konstigt som prasslar uppe på bordet. Vem behöver TV när man har ett helt zoo hemma? ;)

[Luppa]
2012-02-24 21:17
#9

Toksöta :) Alla fyra.

[Jhillhzan]
2012-02-26 08:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

hihi. Tack :) Efter första natten så började dem känna sig som hemma, nu ligger dem på sidan och har även rullat runt så att säga. Jag trodde det skulle ta ännu längre tid innan dem visade såna tecken.

Mer bilder finns på: zheebisan.blogg.se :)

Arny
2012-03-09 11:24
#11

Vill du undvika att få så mycket spån i pälsaen så lägg ett lager hö eller halm över spånet i buren, blir mer lättskötta pälsar då tycker jag =)

Upp till toppen
Annons: