Annons:
Etikettköp-och-sälj
Läst 750 ggr
Illemann
2012-03-02 13:25

(k) Lejonkaniner i västra götaland sökes...

Hej

Jag söker efter 2 lejonkaniner, en hona och en hane. Söker främst efter en helvit hona gärna blåögd, och en helsvart hane, även honom gärna blåögd (hanen får gärna ha lite grått eller vitt under fötterna som min gamla kanin hade). Är dock öppen för evt. övriga färger…

Söker främst efter ungar, men vuxna går även bra om de är lugna och inte är aggressiva.

Söker kaniner som finns i närheten av: Svenljunga, Mark, Borås, Tranemo, Kinna evt. lite längre bort, men beror på…

Uppfödare får gärna lägga upp en länk till deras hemsida…

Det jag bl.a. kan erbjuda är en massa kärlek, trygghet och mys. Hälsosam mat, vitaminer, mineraler och färskt vatten.

De får tillgång till en rolig utehage med grävmöjligheter, tunnlar att krypa in i, isolerad bolåda, fruktträdsgrenar att tugga på, och promenader i koppel om intresse finns för det… Tanken är att de även ska få bo inne hos oss i huset med varsin innebur, och tillgång till att springa runt i huset under uppsikt när vi är hemma (och vill därmed att de ska lära sig att gå på låda, både inne och ute).

Mvh Bolette

Annons:
Skogsdalens
2012-03-02 18:49
#1

Jag kommer nog få både svarta och svart otter i år. Brunögda och blåögda, wienertecknade och wienerfria. :) finns i Söderhamn, men transport brukar kunna lösas! Www.skogsdalenskaniner.tk

Uppfödning av Lejonhuvade kaniner i söderhamn, skogsdalenskaniner.tk Glad

pigelina
2012-03-03 09:52
#2

Jag kommer ha ungar som är leveransklara i maj/juni, det blir förmodligen bara havanna och vit rödögt, men i en av kullarna tror jag det kan komma svart:)

Bor ganska nära kinna, mark och borås:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Ravynsfair
2012-03-06 23:18
#3

Har en lejonhuvad hona på 1,5 år, haft en kull tidigare - duktig mamma.

Adorabelle's Xena heter hon.
Mamma och pappa blåögda. 
Hon är dock Viltgrå Wienertecknad med MYCKET päls. 
Mamman till Xena är från holland. 
Pappan är från Xelentec's kaningård.

400kr inkl övergångsfoder, tävlingsbok & specialanpassad sele. 
(Hon är väldigt liten, endast 750g)

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Upp till toppen
Annons: