Annons:
Etikettallmänt
Läst 1132 ggr
Arny
2012-03-25 22:23

Aggressiv hankanin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag behöver lite hjälp! En bekant ringde mig i em och de hade hämtat 2 kaniner varav den ena skulle de avliva (mannen i familjen är jägare)

de ringde mig på väg hem och frågade om jag ville ta mig an en kanin som annars skulle avlivas så fort de kom hem. Jag frågade varför han skulle tas bort och de sa att han gör utfall om man grejjar i buren.

Jag tänkte att det är ju inte så farligt så jag åkte och hämtade honom. Han är rätt mager men annars verkar han må bra.

Förra ägaren säger att han bits och att han är svår att hantera. Han är 2 år gammal och förmodligen blandning mellan dvv och hermelin.

Min fråga nu är om detta beteende kommer att försvinna om jag kastrerar honom. Jag har letat kastread hane till min lejon tjej. Men jag vill veta om det är lönt att kastrera honom så jag inte slänger pengarna i sjön.

Vore väldigt tacksam för svar!!

Annons:
Arny
2012-03-25 22:28
#1

Obs jag vet att han inte är ett  lejon, men jag har en lejonhona och jag tycker det är väldigt bra respons på denna sidan därför la jag ut denna här med.

Cecilialouise
2012-03-25 22:28
#2

Svårt att säga, aggressionerna kan ju bero på något djupare, blivit fel/dåligt behandlad etc. Det blir nog en chansning :/

Med vänliga hälsningar

Cecilia

www.tinylions.weebly.com

[sstorm]
2012-03-26 18:38
#3

Nej, en kastrering hjälper nog inte. Då ska de kastreras i låg ålder. Tyvärr låter det som kaninen antingen har dåligt temperament eller har ont någonstans.

Arny
2012-03-26 20:33
#4

Sen han kom hit har han inte visat några tecken på aggressivitet. Jag klappade honom i buren och har haft honom i knät utan problem så jag förstår ingenting… Han har iofs inte varit här så länge så han är kanske rädd och försiktig. Vi får se om han visar sitt rätta jag om några dagar

Cecilialouise
2012-03-26 21:33
#5

Tycker allt att du kan ge han en chans, lycka till :)

Med vänliga hälsningar

Cecilia

www.tinylions.weebly.com

[sstorm]
2012-03-27 16:31
#6

#4 Avvakta du, de brukar komma med tiden igen. De är snälla när de hamnat på nytt ställe ;)

Annons:
Arny
2012-03-27 21:21
#7

Nej, säg inte såååå =(

[sstorm]
2012-03-27 21:28
#8

#7 De är tyvärr så, med de flesta, hade en hane som var så go när han kom men blev jätte aggressiv. Svårt att tro att de var pga oss han blev aggressiv

Arny
2012-03-27 21:43
#9

Men hade han varit aggressiv i sitt förra hem?

[sstorm]
2012-03-29 21:04
#10

#9 Tror inte ägaren hade berättat det oavsettl ;) Lite annorlunda när man köper avelsdjur mot keldjur

Arny
2012-03-30 19:47
#11

Jo det är klart. Min kanin och blundade i mitt knä när vi gosade. Har fått hans härstamningsbevis och kontaktat uppfödaren. Baltazar skall stanna här. Han har redan gjort avtryck i mitt hjärta =)

Upp till toppen
Annons: