Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 955 ggr
Michiis
2012-04-03 22:44

Hane för avel finnes!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lejonhuvad dvärgvädur

Färg: svart (När han va liten hade han vit svans alltså är han wienertecknad, men det vita från svansen har försvunnit nu dock)

Han har härstamningsbevis.
I släkten finns blandannat färgerna: gul/svart japan, svart, viltgrå, madagaskar och det mesta är wienertecknade.

Han har alltid haft en väldigt tät/tjock päls. Dock har hans man tunnats ur nu när han blivit uppåt 1år.

Född: 5 mars 2011

Avkommor: inga än så länge..

Namn: Dudley

Dudley är en helt underbar hane med ett jätte härligt temperament. 
Sprattlar aldrig när man lyfter han. Han anpassar sig väldigt lätt också, låter alla få lyfta han. Han är en framåt hane som gärna springer runt i hagen och tokar sig med massa skutt, gräver, slänger sig osv. 
Har man han i koppel så har han sprungit runt överallt på gården inom några minuter. Ofta men inte alltid så kommer han när man ropar på han :P Han är smått som en hund^^  
Ja men intresserad och vill veta mer? Fråga.

Jag lånar heller inte ut han till vilken kaninhona som hellst.
Vill veta lite om honan först och varför du ska avla på henne, syftet! 
Honan ska va frisk !

En grej, om den som har honan vill gärna ha neråtöron på ungarna, så är det bra om honan har väldigt tunga öron, för han själv har flaxöron, ett ligger men ett står , det är dock hans charm ;)

Avelskostnaden tänkte jag är lite beroende på hur många ungar det blir, men kan ta det då, om någon har intresse för att låna han.

Finns i Dalarna

mejl: michiskaks@hotmail.com

// Michis

Annons:
Michiis
2012-04-03 22:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bild på han ca 8-9 veckor :P

// Michis

[Luppa]
2012-04-04 16:06
#2

Fy bubblan så söt! <3

Michiis
2012-04-04 19:07
#3

En liten film från första gången jag hoppa lite med han, från vintras :p

test hoppade bara med han för skoj skull ^^ Som iaf gick bra!

// Michis

Michiis
2012-04-04 19:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

söt kille är han! :D

// Michis

Michiis
2012-04-09 15:27
#5

Tyvärr så kommer jag inte låna ut han längre till avel.
Har uppstått ett bettfel som troligen är ärftligt, det har kommit ganska nyligen så inte sett det innan. 
I alla fall tänker jag inte låna ut han längre, blir troligen kastrering för hans del.

// Michis

Upp till toppen
Annons: