Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 1316 ggr
Tufsenmilano
2012-04-24 16:45

Svårt att fånga in kaninerna!

Hej! Jo, mina kaniner älskar att få komma ut och käka lite gräs och sådant. Men problemet är att när jag ska sätta tillbaka dom i buren så får dom panik, och springer iväg hur fort som helst. När jag väl fått tag på dom så måste jag ägna ca 10 sek åt att lugna dem. Detta händer varje gång, och det är ett stort problem. Hjälp?

Annons:
Jenna_Nord
2012-04-24 16:51
#1

Testa ha dom i sele och koppel fast släpandes efter och öva på att ta upp dom. Då hinner dom inte springa iväg och stressa upp sig lika mycket och inser kanske att de är okej att bli fångad.
Bjud ofta på godisbitar när dom är lösa så att dom frivilligt kommer fram till dig när du sätter dig ner till exempel. Då kan du lätt ta upp dom och dom slipper stressen att bli infångade.

Mvh Jenna

Vincent...
2012-04-27 20:04
#2

testa att ha kompostgaller hagar till dina kaniner som går att flytta runt!

HAHAHAHAHAHA…..

novaasv
2012-05-03 14:57
#3

När du ska ta upp dem så kom inte uppifrån utan kom mer från sidan lugnt :) och att inte jaga dem utan försiktigt ta dem :)

/Mvh Nova

Kaninerna och råttorna.

htto://novaasv.blogg.se

http://hoppkanin.blogg.se

[Tilde]
2012-05-04 15:43
#4

Min Willow får panik om man ska lyfta henne, då rusar hon iväg! Men sitter hon och äter på maskrosblad kan man göra vad man vill med henne utan att hon bryr sig! Så om jag måste lyfta in henne i buren eller liknande, ger jag henne lite mat och sedan går det bra Flört

Upp till toppen
Annons: