Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 3041 ggr
[Jhillhzan]
5/9/12, 10:40 PM

Hur matar du dina ninisar?

Ja, en enkel fråga egentligen men självklart ska jag utveckla lite :)

Hur matar du dina kaniner?
Ger du dem pellets i en skål eller sprider du ut det på golvet / buren? Om du ger dem något extra så som sallad eller liknande, lägger du bara in det i buren?

Annons:
[Luppa]
5/9/12, 10:58 PM
#1

Pellets i skål, hö i höhäck. Grönsaker ger jag löst på burgolvet.

[Jhillhzan]
5/9/12, 11:00 PM
#2

Själv ger jag hö löst, pellets i skål och gurka / sallad / maskrosblad i en boll och hänger i taket :)

Fridaaaa
5/10/12, 11:13 AM
#3

Pellets i skål, hö i en "hölåda" (vill ej ha höhäckar)
Likaså gräs & ev grönsaker (1-3 dagar/vecka får dem grönsak) direkt på burgolvet så dem får leta lite :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MoaLarsson
5/13/12, 10:19 PM
#4

Mina kaniner äter bara grönsaker och hö :) Har hö i egenbyggda höhäckar som sitter långt ner mot golvet så de ej behöver få ont i nacken när de äter :) På morgonen lägger jag in grönsakerna i skålarna men på kvällarna gömmer jag dem i buren. Då får de leta själva och det uppskattas mycket! :)

[sstorm]
5/18/12, 10:35 PM
#5

Pellets i skål och hö i höhäckar =)

mandyosv
6/3/12, 11:56 PM
#6

Hö inne i huset och sedan maskrosblad på marken och havre i en skål =) gräs får dom beta själva

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Annons:
Tängstagården
7/7/12, 1:19 PM
#7

Jag ger mina foder i en skål, hö i hö häck och grönsaker på golvet :)

Alvirpo
7/7/12, 4:45 PM
#8

ger min pellets i en skål, grönsaker på marken, hö i "huset" och gräs får han beta själv i sommarburen^^

Vincent...
7/8/12, 8:10 PM
#9

ger pellets i matskål och i aktiverigsboll :)

morot ochh andra grönsaker får dom när dom kommer fram och hämtar den i min hand sedan springen dom iväg med godsaken :)

jag brukade hacka moroten i små bitar,då la jag alla bitar över gräsmattan.det tyckte dom om att nosa efter alla morötter :)

HAHAHAHAHAHA…..

Jo3ef1n
7/11/12, 5:13 PM
#10

Jag ger foder i en skål som jag ställer i kanin-toaletten och vattenflaska och höhäck ovanför.

Regnbåge Ägare till Gustav(Belgisk Jätte)

luckydragonriderkin
7/14/12, 4:07 PM
#11

på morgonen ger jag honom en halv dl pellets i en keramikskål och nytt vatten. senare vid kl 4 ungefär får han lite grönsaker som gurka och sallad i en likadan keramikskål.

han har tillgång till hö och gräs hela tiden :) och ibland får han lite godis som banan eller morot ;)

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

Fridaaaa
7/16/12, 11:50 AM
#12

#11 Gurka och sallad innehåller typ bara vatten, så dem gör inte så stor nytta att ge mer än som godis då och då ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tussen12
7/18/12, 1:04 PM
#13

morgon: Pellets i skålen,golvet,aktiveringsboll.Byter vatten

dag:Betar gräs sjäv(Om dom e ute annars ger jag i höboll)Hö i höhäcken!:)

Kväll:1 dl grönsaker i skål

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

 Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

 

 

Annons:
Dipsie'n'Poo
7/22/12, 10:50 PM
#14

Pellets i skål, hö i ett hörn av buren/brevid huset och grönsaker/maskrosblad får de antingen i skålen, på huset eller på golvet rakt upp och ner. :)

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

luckydragonriderkin
7/26/12, 10:16 AM
#15

#12 ja jag vet men det fyller magen lite och mina föräldrar insisterar att han måste få grönsaker… -.-''

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

Fridaaaa
7/26/12, 10:21 AM
#16

#15 Det fyller ut knappt någonting hehe tror inte dem blir så mätta av det direkt :) Men om dem nu insisterar att han ska ha grönsaker, varför inte ge nyttiga bra då? :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

luckydragonriderkin
7/26/12, 10:27 AM
#17

#16 exakt ;) dom vill att jag ska ge honom cheerios och morot men där går gränsen jag vägrar (U U) socker är ju inte bra för kaniner… Men när jag säger det säger dom bara att tre Cheerios inte är farligt och varför kan inte han få det och vi får det?? Hur ska jag få dom att förstå?? :S

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

Tinycee
7/30/12, 12:35 AM
#18

Jag ger hö i en höboll som sitter fast uppe i taket på buren, de brukar till och med ställa sig på den för att få stopp på den, tidigare hängde den i burgallret (har utebur). 

Morötter ges alltid i morotshållare, pellets i en matskål, vi ska köpa nya som man sätter fast i gallret då småkillarna inte är så rumsrena, en och annan klutt hamnar alltså i skålen.

Grönsaker ges med ett fruktspet.

Vi har alla möjliga matgrejer att ge kaninerna mat med, alltså de ovan, vi har även en höhäck till deras innebur som står uppe i stugan!

Klara & Tinycee

www.coltsfoot.blogg.se

f-fridaa
8/5/12, 5:20 PM
#19

Jag brukar lägga lite av Theos pellets i en aktiveringsboll, resten sprider jag runt i höet så han får leta lite :)

Anoki
8/6/12, 2:57 PM
#20

pellets i skål, hö i höhållare. grej lutar mot väggen och grönsaker på burbotten :)

Annons:
[lejonhuvaddärvädur]
1/11/13, 1:36 PM
#21

jag ger cesse maten i en mat skål och hö på glovet i buren och vatten flaska som sitter utvändigt på buren . men i hans nya bur så kommer han få mat i en matskål som sitter på vägen  och  vatten flaskan som jag har den nu och hö häck .

luckydragonriderkin
1/16/13, 4:17 PM
#22

jag bar undrar, hur ofta tömmer ni era kaniners bajslådor/toaletter(om ni har någon) :3

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

[lejonhuvaddärvädur]
1/21/13, 9:14 AM
#23

jag ger mat i en fast matskål som tillhör buren och tömmer toa hörnet och läger ditt nytt spån och sen  så ger jag nytt vatten i hans vatten flaskaGlad

nellsve
1/29/13, 9:23 PM
#24

pellets i skål, hö i höhäck och grönsaker i boll som hänger i taketGlad


Hälsningar NellieHjärta

alvamaximilian
2/2/13, 1:51 PM
#25
  • Hö i höhäck
  • Pellets i skål
  • grönsaker antingen i boll eller på bur golvet
Nevina
2/4/13, 4:23 PM
#26

Hö i höhäck, pellets i skål och i aktivitetsboll och grönsaker i skål.

[morotochcesse]
2/8/13, 12:21 PM
#27

jag ger min mat i en fast skål och vattnet i en vattenflaksa och spån på glovet

Annons:
smulizzen
2/21/13, 9:03 PM
#28

Hö i "hölåda" pellets utspritt i buren och i toa/hushålls rullar. Vatten både i skål och termosflaska och lite grönsaksbitar som godis då och då.

Hälsningar från mig, ponnyn och kaninerna :)

Upp till toppen
Annons: