Annons:
Etikettallmänt
Läst 577 ggr
nikole.an
12/2/12, 9:17 PM

Har två hundar och har köpt kanin, lite hjälp?

Hej Allihop!

Jag och min pojkvän har skaffat oss en kanin och idag var första dagen för den hemma hos oss. Det är en 9 veckors lejonhuvad hona. Hon är jätte tam inte alls reserverad som vi trodde. Hon äter från våra händer och ute och hoppar hon runt och utforskar.

Nu är det så att vi har två amerikanska cocker spaniels som älskar att jaga harar ute. Vi har låtit kaninen hälsa på våra vovvar och dem på henne genom att alla var i sängen och vi höll koll på dem. Kaninen hoppade fram till hundarna och nosa och våra hundar gjorde inget då förutom att nosa tillbaka. De slickade henne också på rumpan. Nu är det så att de slickade sig om munnen när vi lyfter upp henne i famnen och så sitter de och flämtar som om de är svettiga. Undrar vad det betyder, tänker de mums mat eller vad kan de betyda?

De skötte sig jätte bra på sängen och gjorde inget när hon hoppar runt men vi är ändå lite oroliga då vi aldrig haft något annat djur än hund innan. Och våra hundar verkligen älskar att jaga allt. Kaninen verkar som sagt inte bry sig om dem när hon är ute utan skuttar runt helt obekymmrat, hon hoppade även upp på min ena hunds rygg för att ta sig över den.

Nu ligger båda hundarna vid hennes bur och sover, är så orolig bara att de ska skrämma henne. Eller att de försöker komma åt henne för att äta upp henne.

Någon som har svar på mina frågor eller tips?

Varför slickar de sig om munnen när vi lyfter upp henne?
Är det okej att dem slickar henne?
Varför flämtar de när hon hoppar runt?

Mvh Nikole

Annons:
Frida B
12/2/12, 9:19 PM
#1

tips, fråga på hundar.ifokus.se ;)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Upp till toppen
Annons: