Annons:
Etikettköp-och-sälj
Läst 1070 ggr
Nazuna
2013-01-01 00:18

blå lejonman hane köpes

Jag uppföder lejonmans kaniner här i Finland och fokuserar på färgerna blå, blå white(fox, vit mage), blå scheck och manteltecknat, samt samma teckningar i svart. Även blåzobel och siameszobel går och dessa födds ibland. Har just skickat uppfödarnamn-ansökan!

Jag har redan flera blåa honor, men min bästa blå avelshane (reg. 94p) dog i 5års ålder innan jag hann använda den till dessa, så nu behöver jag en vacker och trevlig blå lejonmans hane till avel!

Manen bör vara MM och gärna så lång som möjligt, öronen som beskrivs i standarden (v-format, inte långhåriga eller för långa) och den måste stå upprätt på tassarna. Den får INTE vara wienertecknat! Jag skall sätta den i utställningen och hoppas den får minst 91p, gärna mera ;)

Mina honor är nog vackra på pälsen, men de har för korta eller för långa öron eller öronen hålls ihop och de kan inte stå på sina tassar - de ligger alltid magen på bordet :P Därför saknar jag en hane som skulle förbättra dessa saker på deras avkomlingar!

Mina kompisar kommer till en utställning som hålls där den 28.2. och de kan ta kaninen med därifrån!

Skicka gärna en bild och härstamningen av kaninen till mitt e-mail; sakuran@hiiret.fi   - visar inte här så ofta!

Annons:
Nazuna
2013-02-18 04:09
#1

Söker ännu detta! Transport från Dalarnas LU-13 till Stockholms hamn lördagen 2.3. med mina kompisar :)

[Luppa]
2013-02-23 00:40
#2

Det är tyvärr ovanligt med blå Lejon i Sverige, de flesta blå är zoblar.

Lurvas
2013-03-04 11:53
#3

Hör med Camilla på Loveangels kaningård, hon brukar ha en del blått. Vet att hon jobbar med viltblått nu.

Råttliv på Runnavägen

 

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

[Luppa]
2013-03-04 12:28
#4

#3 Hon säljer inget blått eftersom hon behöver det själv. Däremot har hon en otter blå hane till salu.

Lurvas
2013-03-10 13:50
#5

Ja så är det, men det kommer att komma blått så småningom🙂

Råttliv på Runnavägen

 

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

[Bambis]1
2013-03-12 19:49
#6

#1 äntligen en till som bor i Finland! :D

Annons:
Anoki
2013-03-12 20:04
#7

Vet att backsippans har fått blåa kullar, dock vet dock inte om hon föder upp de längre

[Luppa]
2013-03-12 22:23
#8

#7 Det är zobel blå

Upp till toppen
Annons: