Annons:
Etikettallmänt
Läst 1792 ggr
natha-mjau
2013-08-19 13:51

Att äga lejon (till kaninmagazinet)

Många skriver till oss på kaninmagazinet och frågar hur vissa raser är, därför ska vi samla ihop massa erfarenheter.

Svara gärna på frågorna eller skriv dem i en flytande text och maila till kaninmagazinet@hotmail.com tillsammans med bilder.

Ingen deadline.

Tack på förhand :)

_Gäller renrasig lejonhuvad kanin
_

Ras:
Inköpt: (om hos uppfödare, hos vilken. länka gärna hemsida)
Namn:
Ålder:

Hur upplever du att rasen är? (baserat på din/dina kaniner du har/haft)

Berätta om din kaninen:

Hur är personligheten, temperamentet:

Hur bor den: (Burmått, inredning,burunderlag, inne/ute osv. Vad du tycker är bäst för rasen)

Vad ger du för foder och hur mycket, hur ser matvanorna ut:

Hur aktiverar du kaninen, lämpar sig rasen för hoppning/utställning/annat:

Är kaninen kastrerad, om ja hur var den innan och efter:

Vilken målgrupp tycker du rasen riktar sig mot (Är den barnvänlig eller är det en ras för den mer erfarne)

Vilka passar rasen inte till:

Behöver man sköta rasen på något speciellt sätt?

Vad är det bästa, respektive sämsta med rasen

Beskriv rasen med tre ord:

Annat du vill lägga till:

_Skicka gärna med massa bilder. Välj själv om du skriver ihop alla frågor till en flytande text eller svarar på dem var för sig. Skriv så utförligt som möjligt.
Tack på förhand.

_

Annons:
LeaHumlan
2013-08-20 21:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ras: Lejonhuvad kanin
Inköpt: Uppfödd hos Loveangels kaningård men köpt på Tufsens kaniner
Namn: LoveAngel´s Humlany
Ålder: lite över ett år, född 120609

Hur upplever du att rasen är? helt underbar! <3 de lejon jag har är jätte trevliga och jätte snälla.

Berätta om din kaninen:

om kallas Humlan och är Madagaskar färgad, hon är utställd på 91,5 poäng i klass B. Hon har haft en fin kull med 4 ungar, hon bor tillsamans med en av dom, hon är världens gosigaste lilla kanin! :*

 Hur är personligheten, temperamentet: Snäll och sitter järna i famnen och blir klappad

Hur bor den: (Burmått, inredning,burunderlag, inne/ute osv. Vad du tycker är bäst för rasen) hon bor tillsammans med ett annat litet lejon på 800 gram som är från hennes senaste kull. Buren är 240*80 cm och inrett med lite roliga leksaker, två sitthyllor och ett hus, jag har sågspån i botten men ska byta eftersom att de fastnar så mycket i pälsen, hon bor utomhus :)

Vad ger du för foder och hur mycket, hur ser matvanorna ut: Hon äter fodret Selective vilket jag är riktigt nöjd med! hon och Lilja får mat två gånger pär dag (morgon och kväll) de får ca en deciliter på morgonen och något mer på kvällen, ofta färska grönsaker¨, hö och vatten har de såklart alltid fritt tillgång till :)

 Hur aktiverar du kaninen, lämpar sig rasen för hoppning/utställning/annat: har de mäst som sällskap, ställer ut någon gång ibland. Humlan tycker inte att de är så kul att hoppa så jag gör inte det med henne, men lilja tycker dt är jätte kul och ska snart debutera!

Är kaninen kastrerad, om ja hur var den innan och efter:

nej ingen är kastrerad

 Vilken målgrupp tycker du rasen riktar sig mot (Är den barnvänlig eller är det en ras för den mer erfarne) både och tycker jag, men en väldigt barnvänlig ras :)

Vilka passar rasen inte till: tycker rasen lämpar sig till det mästa :D

Behöver man sköta rasen på något speciellt sätt?

De har ju ganska lång päls, så måste kammas lite då och då

Vad är det bästa, respektive sämsta med rasen

det bästa är nog att rasen är så snäll och trevlig, något dåligt kan jag nog inte komma på faktiskt

Beskriv rasen med tre ord: snäll, myckepäls, mysig <3


Ni är de bästa som finns, Lea, Jamie, Trix, Humlan, Lilja <3
Medarbetare på Lejonkanin ifokus
www.minkaninblogg.blo.gg

natha-mjau
2013-08-21 12:49
Upp till toppen
Annons: