Annons:
Etikettköp-och-sälj
Läst 493 ggr
TerriZue
2013-11-05 00:24

(S) Lejonhuvat par

- Nicko (Chocolat Fudge Brownie) och Leia (Loveangel's Nancy)
- Ålder Nicko: 4 år, Leia: snart två år.
- Båda är lejonhuvade. Nicko är Havanna och Leia är Zobelsiames blå.
- Nicko har härstammningsbevis och Leia har stamtavla.

Tyvärr måste jag sälja min två underbara små lurvtroll. Situationen de lever i nu är ohållbar och det känns inte rätt att behålla dem. 

De är båda lugna och väldigt trevliga i temperamentet. Nicko är den som är lite mer försiktig av sig, han älskar att bli klappad och sitta i knät och mysa. Han är duktig när man ska klippa klorna, han gillar det inte men sitter still och finner sig i det. Hans päls är oerhört lättskött, han har väldigt sällan tovor, jag brukar bara borsta honom ibland för att han tycker det är skönt. 

Leia är mer nyfiken av sig, hon tycker att den kan vara mysigt att kela ibland men det ska vara på hennes egna villkor. Hon blir snabbt uttråkad om hon får sitta still alldeles för länge och vill inte gärna sitta och gosa allt för långa stunder. Det är en bestämd liten dam och hon har gjort helt klart för Nicko att det är hon som bestämmer (och det finner han sig så klart i, han skulle aldrig sätta sig upp mot någon). Hon är också snäll när man klipper klorna. Hennes päls kräver lite mer vård än Nickos, det är ingen katastrof men man bör hålla efter lite för att det inte ska bli tovor. Hon tycker inte jättemycket om att bli borstad men det är samma sak som med kloklippningen, hon finner sig i det utan att bråka. 

Båda är rumsrena. De bor just nu utomhus och har satt fin vinterpäls. Nicko är kastrerad och jag skulle verkligen önska att den de kommer till vill se till att även Leia kastreras (planen var att göra det i sommar men nu blir jag tvungen att omplacera dem innan jag hunnit göra det). Jag vill inte att hon ska användas i avel, hon har aldrig haft någon kull och är för gammal för att få sin fösta kull nu. 

Jag vill absolut inte att de här två ska bli "leksaker" till några barn. Jag vill att de ska komma till ett ansvarsfullt och lugnt hem som kan ge dem det de behöver. Att det finns barn i hemmet är inte ett problem så länge det är en vuxen som har huvudansvaret och barnen har fått lära sig hur man tar hand om en kanin och har respekt för att det är en levande varelse.

- Priset: jag tänkte mig 500:- för båda två (de säljs endast tillsammans). Jag skickar givetvis med spånet som finns kvar, hö och torrfoder (Cuni complete).
- Vi finns i Eskilstuna.
- Kontakta mig här i tråden, via PM eller mail om du är intresserad eller har frågor. 

Bilder på dem kommer i morgon, just nu ligger hårddisken med alla bilder nere.

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Annons:
TerriZue
2013-11-05 10:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här kommer bilderna som jag utlovade. Vi börjar med lille Nicko med halm i luggen. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

TerriZue
2013-11-05 10:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Och så har vi Leia liten. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

RebeccaG
2013-11-05 14:06
#3

Var vänlig följ gärna våra annonseregler
Låser tråden men skapa gärna en ny🙂

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: