Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1110 ggr
tilde&twix
2013-12-13 17:25

Hane för parning sökes!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Nu tänkte jag ta en keliskull till våren, min hona närmar sig två nästa sommar och eftersom förra kullen inte gick riktigt som planerat tänkte jag ge damen ett sista försök. Anledning till att jag vill para henne är för att hon är en otrolig individ som jag vill föra vidare, och jag vill ha någon efter henne. Alltså vill jag även att hanen ska ha ett fint temperament, så att inget drar ner hennes personlighet. Hon tränar även hemma i hoppning och är duktig, men ganska klumpig. Hon har tävlat mini en gång men tycker inte riktigt om att tävla inomhus. Utomhus är hon stencool.

Tösen jag snackar om heter Charly, hon är madagaskarbrokad lejonhuvad dvärgvädur, dock med flaxöron. Öronen gör lite som dom vill om man säger så. Hon är verkligen som en liten hund, följer alltid efter en i buren, alltid superglad, matvrak deluxe & kelglad. Hon är verkligen en drömkanin och jag vill att så många andra ska kunna få ta del i hennes härliga humör.

Jag är dödsförälskad i lejonhuvad dvärgvädur så det är ett måste på hanen. Alla färger är välkomna, men inte brokat eller mantlat då hon är brokad!

Charly har ett kort härstamningsbevis men hon är hemmauppfödd, vi har koll på mamma, pappa, farmor och farfar. Alla ungar i hennes kull har varit väldigt lika varandra vilket får oss att tro att hennes mammas sida mest bär på samma som faderns.

Hanen ska helst finnas i Skåne, alternativt kunna tas med till hopptävling i Skåne!

Kan tänka mig att betala en summa, det kan diskuteras! Skriv gärna om ni har härstamsbevis!

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

 


 


Annons:
nosa98
2014-02-10 14:02
#1

var i Skåne finns ni????

MVH NOSA 

nosa98
2014-02-10 14:03
#2

PMa gärna

MVH NOSA 

tilde&twix
2014-02-10 22:15
#3

#1 Vi finns i Trelleborg

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

 


 


nosa98
2014-02-12 12:40
#4

ok

MVH NOSA 

Hoppetossan92
2014-02-13 19:18
#5

Har en dvv hane till salu om du är intresserad :) Finns i Helsingborg

tilde&twix
2014-02-13 20:57
#6

#5 Är tyvärr inte intresserad av köp utav en hane, kommer istället satsa på att behålla ungar ur kullen istället.

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

 


 


Annons:
Upp till toppen
Annons: