Annons:
Etikettköp-och-sälj
Läst 1100 ggr
Isalin
5/16/15, 1:55 PM

Två äldre kaniner, omplacering (S)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag har två äldre kaniner som jag har svårt att ha kvar. Jag letar efter ett nytt hem åt dom där dom kan få leva ett lugnt "pensionärsliv" som utekaniner.

Mogge:
Namn: Mogge
Kön: Kastrerad hane
Ras: Korsning, okänd.
Ålder: 9 år (född 25/1 2006)
Färg: Vit med blåa ögon
Om kaninen: Han är gammal men ändå rätt fräsh och pigg. Världens snällaste och lugnaste, helt underbar! Jag har haft honom sen han var en kaninunge. Lite känslig mage (haft hela livet) men annars frisk så vitt jag vet. Han har ingen stamtavla men är köpt hos uppfödare.
Finns: I Sigtuna, norr om Stockholm
Kontakt: PM till att börja med. 

Bibbi:
Namn: Ingespjuta's Bibbi Bumbi
Kön: Hona
Ras: Lejonhuvad
Ålder: 6 år (född 14/9 2008)
Färg: Japantecknad sobelsiames blå
Föräldrar: Vet ingenting om dom förutom deras namn, Pappa: PippaAdolf's Blue moon, Mamma: Isfolket's Azka.
Om kaninen: Jättesnäll kanin men något nervös och trivs bäst när det är lungt runt omkring. Kan vara skygg när man ska ta ut henne ur buren, men när hon varit ute ur buren ett tag så känner hon sig mer säker. Frisk vad jag vet, behöver lite pälsvård då och då eftersom att hon har en lång päls. Hon har en stamtavla.
Finns: I Sigtuna, Norr om Stockholm
Kontakt: PM till att börja med.

Eftersom att dom är så gamla så är dom inte lämpliga till små barn, utan dom trivs bäst när dom får vara i buren och komma ut på gräsmattan och skutta när det är fint väder. Dom ska bo tillsammans, om dom går ihop med andra kaniner vet jag inte,  Mogge kan bli sur på andra hanar dock. Har en utebur som kan följa med, den är gammal men i helt ok skick. Med höga ben och två stora luckor fram, byggd av Fäboden utanför Uppsala.

Behöver ingen betalning för kaninerna, ev. kan buren gå för en mindre summa. Men hemmet är väldigt viktigt.

Finns det någon där ute som kan tänka sig att ta hand om mina älsklingar?

/Caisa

Annons:
elina.k
6/21/15, 5:03 PM
#1

Skulle välkomnat dom här om jag inte bodde för långt bort… men dom är verkligen jätte söta!

1800 talet  gav rättigheter åt slavar.

1900 talet gav rättigheter till kvinnor.

Jag hoppas jag kan skriva att 2000 talet gav rättigheter till djur. 

Isalin
6/28/15, 1:45 PM
#2

Jag kan tillägga att jag kan tänka mig att åka och lämna dom, eller ev. mötas upp någonstans om någon bor längre bort.

Upp till toppen
Annons: