Annons:
Etikettallmänt
Läst 1722 ggr
Myspysan
2/18/11, 10:42 PM

Första mötet gick sådär...

Min kastrerade hane fick idag träffa min lilla tjej för första gången utan galler mellan. Inga elakheter hände, men han har inte fattat att han är kastrerad. Han försökte para sig med henne och hon sprang undan. Först fick dom hållas lite, men han vägrade lämna henne ifred så det blev till att sära på dom.

Hjälp tack, kommer det att vara så här eller är det bara att prova igen? Skulle vilja att de kunde vara ute ur burarna och springa samtidigt, inte ha dom i samma bur.

Annons:
[sstorm]
2/19/11, 6:02 PM
#1

Hur länge har han vart kastrerad?

Myspysan
2/19/11, 7:33 PM
#2

Minst 6 veckor sedan får jag det till när jag gör en snabb räkning i huvudet.

När de setts genom galler så har det inte varit några bekymmer, nosat osv, och inget bitande osv den gången utanför heller. Dom var på golvet ca 5 min innan jag särade på dom.

[sstorm]
2/19/11, 9:27 PM
#3

Hmm… Ja mitt bästa råd är att låta det gå lite mer tid och hoppas att han inser att han blivit kastrerad.

Myspysan
2/19/11, 10:17 PM
#4

Får hoppas på det och göra ett nytt försök längre fram då!

Tror du det kan spela in att han var runt åtta månader när han blev kastrerad?

[sstorm]
2/19/11, 10:20 PM
#5

#4 Ja det kan spela roll om han varit väldigt hanig innan han kastrerades… Vissa förlorar inte juckandet tyvärr

Myspysan
2/19/11, 10:28 PM
#6

Under den korta tid jag hade honom innan kastrering så valde han mig till sin hona och försökte få till det så fort han var ute ur buren… Kanske ska lägga ner det istället!

Annons:
[sstorm]
2/19/11, 10:32 PM
#7

#6 då är nog chanserna mkt mindre än om han inte juckat innan… Det blir som ett invant beteende hos hanarna om de hållt på innan tyvärr…

Rafflan
2/25/11, 3:56 PM
#8

Jag tror att han kommer hålla på och para henne tills han fått nog, sen kommer han försöka para hennne någon gång då och då, kanske 1-12 gånger/år ;)

Myspysan
2/25/11, 10:00 PM
#9

Jag har inte provat någon mer gång efter denna. Någon som tycker det är värt att jag fortsätter att försöka?

[Bellizzen]
2/27/11, 12:09 AM
#10

Jag vet inte om chansen blir mindre för att han juckat. Min var ca. 18 mån. och hade parat sig två gånger innan han blev kastrerad och han lungnade ner sig på en vecka. Han var väldigt hanig innan han kastrerades och jag var nästan rädd för att han inte skulle lugna ner sig men det gjorde han :) Mina 2 honor, som han bor med nu var väldigt tydliga med att påpeka för honom att han inte längre var parningsduglig och han förstod.

Om jag var du skulle jag nog prova igen och hoppas att han lugnar ner sig.

Myspysan
2/27/11, 11:29 PM
#11

Jag provade igen och idag nosade de på varandra och sedan jagade hon bort honom. Han fick inte chansen att försöka något med henne. Han fick springa rejält för att komma undan så han flydde upp i knät hos min man, livrädd, och då gick hon iväg och satte sig hos mig på golvet.

Svårt att se om hon försökte bita eller nått men ingen sa något och ingen av dom har några märken efter.

Mera tips och råd, tack!

[sstorm]
2/28/11, 5:07 PM
#12

De bästa är att låta dem göra upp, de kan bli lite tjaffs men sen lungar de sig. De viktiga är att han inte rider på henne hela tiden och även att ingen skadar den andre med avsikt, alltså biter mot kön, ansikte etc

Myspysan
2/28/11, 11:46 PM
#13

Ok tack! Testar imorgon igen och ser vad som händer!

Annons:
Upp till toppen
Annons: