Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1675 ggr
[sstorm]
2/17/11, 8:06 PM

Kullar 2011

Vad planerar ni för kullar 2011? De första kullarna har nog redan börjat komma hos de flesta uppfödarna kan jag gissa Glad

Annons:
Fatma
2/18/11, 6:46 PM
#1

Ja, jag har ju redan fått min första.

Men en kommande kommer paras i början/mitten av mars och kommer då i april. Från denna kan det komma (ljus) zobel brun/blå samt rysstecknat.

Lejonhuvade kaniner.

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

[ninnakm]
2/19/11, 9:14 PM
#2

Min planerade kull har ju blivit rejält försenad, den var beräknad till i slutet av feb, men så blev ju min hane förkyld och har suttit i karantän 1 mån. Men han ska ställas i Tierp nu i mars, hoppas på bra poäng så vi kan stambokföra honom och därefter kommer det bli en kull. Mellan Solställets Quit - Blå lejonhuvad kanin, utställd på 94,5 p i klass C. Hallsjös Cassandra - Blå lejonhuvad kanin stambokförd på 93 p.

pigelina
2/19/11, 11:21 PM
#3

Min första har redan kommit 3 havanna ungar Glad
Ytterforsens Bonito - vit rödögd, ska ställas ut ivår och Spjutstorps Plingeling - havanna, stambokförd på 93p är föräldrarna,

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[sstorm]
2/19/11, 11:27 PM
#4

Fick min första kull 1 jan :P hahaha, det var efter min egen uppfödda hane och en UK import hona.

väntar min andra kull om 1 veckor, det är efter samma hane som e stbf på 93,5p och hans mamma stbf 92,5p. Tror detta blir en toppen kull.

MoaE
2/20/11, 11:00 AM
#5

Väntar 2 st kullar i mars. Den ena mellan blå hona stambokförd på 94 p och blå hane (inte stambokförd ännu), men det fixas innan ungarna flyttar så klart.

Den andra är mellan havana hona stambokförd på 93.5 med viltgrå hane stambokförd på 93.5p

Westham
2/20/11, 12:13 PM
#6

Mina första kom för en vecka sen lite drygt, 3blå 1svart

MVH John
____________________________________

Min kaninsida på facebook <--

Sajtvärd http://hermelinkanin.ifokus.se

Uppfödare av Lejonhuvad kanin Blå och Madagaskar


Annons:
[Airo]
3/19/11, 12:09 PM
#7

Min första har redan kommit, kom igår :)

6 lejonhuvade, friska och livliga.

Mamma; Prästkragens Cookie, havanna wienertecknad
Pappa; Solställets Energy, blå

Upp till toppen
Annons: