Annons:
Etikettskötsel-och-utfodring
Läst 1312 ggr
PetraKarin
2011-01-25 13:12

Kräsen kanin

Hej!

Jag har en liten kräsen kanin här hemma.

Vi har bytt pelletssort och han vill inte äta de nya trots att vi fasade över :(

Någon som har tips på hur jag får kaninen att äta sina pellets?

(jag skrev ett långt inlägg förut som försvann så om någon undrar något annat runt situationen eller om Paul är det bara att fråga)

Mvh Petra


Annons:
[ninnakm]
2011-01-25 21:30
#1

Vad har ni bytt till för pellets och vad hade ni innan? Hur mycket får han? Jag vet faktiskt inte riktigt vad du ska göra, får han bra hö, grönsaker/örter, grenar osv. och lite pellets klarar han sig, men åt han bra av den förra? I sånna fall kanske ni ska byta tillbaka till den förra?Glad

PetraKarin
2011-01-26 10:32
#2

Hm, ja helst hade jag bytt tillbaks. Men grejen är att vi köpte en 10kilos säck på foderbilen :/

Vet inte vad den förra sorten heter, fanns i lösvikt på en djuraffär. Den vi har köpt är carrier, jag tror han har ätit det förut då en annan djuraffär säljer det i lösvikt. Vi brukar ge 1-2 matskedar pellets om dagen. Han väger ca 1,5 kg.

Han äter inte dåligt i övrigt, massor med hö som vanligt, han får nån form av grönsak varje dag och har alltid en pinne att gnaga på.


PetraKarin
2011-02-01 14:32
#3

Ingen som har haft liknande problem?


Shabby-Chic
2011-02-07 10:51
#4

Han äter pellets när han blir tillräckligt hungrig, han har ju hö att äta så länge.

Ninas kaninshop & Shabby Chic kaninuppfödning

Uppfödning av Dvärgvädurslöwen och Dvärgvädur Rex i Nybro, Kalmar län, Småland

www.ninaskaninshop.weebly.com

Nu finns det ungar till salu!

PetraKarin
2011-02-07 11:01
#5

#4 Ja kanske. Men han åt sina pellets varje kväll förut. Dessutom är han rätt tunn så jag hade gärna sett att han fick i sig det extra fett som pellets innehåller.

Men det kanske behöver lite tid bara…


Upp till toppen
Annons: