Annons:
Etikettutställning-och-stambokföring
Läst 1873 ggr
[ninnakm]
1/21/11, 10:27 PM

Lejon som ska ställas i klass A

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag ska snart ställa  Quit i klass A. Den uppfattning jag har fått, är att när lejonhuvade kaniner ställs ut i klass A, får dem ej ha kjol, långt hår under magen. Men får heller inte trimma de, men jag läste att det är som att komma med en hund till en utställning otrimmad. Nu är det så att Quit har kjol, (inte jätte långt hår under magen, men lite) + att pannan har rätt lång päls också. Så min fråga är; Fixar det till sig av sig själv, så jag ska vänta med att ställa honom, eller måste jag trimma?

Skickar med en bild på honom. Dock är han snöig på bilden.

Annons:
[sstorm]
1/22/11, 12:48 AM
#1

Svar ja, du måste trimma. Standarden säger att man inte får men alla vet att man trimmar lejon och ingen bryr sig Flört

[ninnakm]
1/22/11, 12:54 AM
#2

#1 Okej, då ska jag trimma imorgon, ska jag alltså trimma bort hela kjolen, känns lite läskigt!Oskyldig

Emelie
1/22/11, 1:21 AM
#3

#2 Var försiktig bara så det inte blir kala fläckar någonstans, då nollas han! :) Hellre ta lite åt gången än för mycket.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[ninnakm]
1/22/11, 1:25 AM
#4

#3 okej (blir lite nervös nu) ska ta lite åt gången:)

pigelina
1/22/11, 1:13 PM
#5

Lånar tråden lite om det är ok:)

Hur trimmar ni era lejon?

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[ninnakm]
1/22/11, 1:34 PM
#6

#5 Det är helt okej! Jag rekommenderar den här sidan. Jag tycker det står bra hur man ska trimma, vad man ska använda för redskap osv. Glad

Annons:
[sstorm]
1/22/11, 7:32 PM
#7

Jag brukar börja med trimkniv, men den är svår att hantera om man inte är van. Sen kör jag för hand

[Luppa]
1/22/11, 11:57 PM
#8

Jag brukar rycka allt för hand. Drar längst ut i spetsarna, bara lite åt gången.

Upp till toppen
Annons: