Annons:
Etikettallmänt
Läst 1649 ggr
[sstorm]
11/28/10, 3:43 PM

Medlemspresentation!

Skulle vara kul om alla presenterar sig som 'snokar runt' här inne på sajten, gärna bild med!

Håll snälla ni denna tråd ren från kommentarer! :)

Annons:
Sussii92
11/29/10, 9:32 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Först ut då :)

Ja vad ska man säga, mitt namn är iallafall Susanne men jag kallas ofta för Sussii :) Jag är 18 år gammal och bor i helsingborg, halva veckan hos min pojkvän andra halvan hos min mamma. Mina vänner säger ofta att jag är en känslomässig, öppen och förstående person vilket jag tror stämmer ganska bra. Jag är för de mesta glad och alltid villig att hjälpa andra speciellt om någon hjälpt mig :) När det gäller kaninerna så har jag två små busfrön kvar, Bella & Trixie som är 6 månader gamla. Då min älskade kanin Busis dog i fredags vid 8 ½ års ålder :'( <3 Jag har även en border collie tik men hon bor hos min pappa som jag bara träffar några gånger om året. Ja vad kan man mer säga om mig, det vad tack vare Busis som var min första kanin som jag fick upp ett stort intresse för kaniner, hon har varit en riktig busig kanin vilket är något som jag älskar hos kaniner, den lilla glimten av bus i ögat som en del har :) Jag har inte varit medlem på iFokus så länge men det har verkligen blivit min favorit sajt är inne har lite väl mycket ibland :P (Är online 24/7 men sitter här ett par timmar om dagen) :) Ja vad finns det mer att säga, jo jag är väldigt glad för att vara social och prata med nya människor vilket ni säkert förståt så skriv gärna till mig om ni undrar något mer :)

Bilden är från i somras när jag var på kreta med min pojkvän jesper kan tyvärr inte ta någon nyare eftersom de nya jag har är jag ganska ledsen på efter Busis's bortgång <3

pigelina
11/29/10, 10:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Kan ju ta och presentera mig lite:)

Jag heter då Hanna och är Medarbetare här på lejonkaniner.ifokus.
Jag är en tjej på 14 år som bor lite utanför Göteborg.
Jag är en väldigt glad person som gillar att skratta och ha kul. Innan man lärt känna mig kan man tycka att jag är blyg, men för det mästa nuförtiden är jag inte det lika mycket:P
Jag går i skola i centrala gbg och trivs väldigt bra på min skola, åker kl 7 till skolan och är hemma runt 3-8 på eftermiddagen så vissa dagar speciell nu på vintern kan jag inte tillbringa lika mycket tid med mina kaniner som jag vill. Min mamma hjälper mig med kaninerna så jag ska hinna allt.
På fritiden är jag med kompisar. Vi brukar gå runt på stan eller är på våra "ställen" dvs mc i Scandinavium och berget bakom burgården. SÅ vill ni säja hej till mig brukar jag vara där;)
På helgerna blir det ofta fest men det var några veckor sen sist, och därför har jag mer tid till kaninerna!:)

Hoppas det var en rätt bra presentation brukar ha svårt med såna:)

usch på bilden är osminkad så ser sjuuk ut^^

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Fridaaaa
11/30/10, 8:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hej!

Heter då Frida, är 20 år gammal och bor tillsammans med pojkvännen i ett litet hus mellan Ronneby och Tingsryd (Blekinge/Kronoberg). Har 1 hund (Sankt bernhards-tik), 1 katt (röd bondkatthane), 4 kaniner (en lejonhuvad ddv, 2 lejonhuvade ddv/lejonhuvad, 1 BJ) och 4 marsvin (2 pet, 2 skinny).

Stora intressen är fotografering, mina djur, umgås med vänner,pojkvänner, spela the sims2  & 3 och mycket annat.
Gick naturbruksgymnasiet i Bräkne-Hoby smådjur/hund. Just nu är jag arbetssökande, förrutom lite timmar på dagis då och då.

(har glasögon i vanliga fall) :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[ninnakm]
11/30/10, 9:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Hej jag heter Linnea och jag är Medarbetare här på lejonkaniner i fokus!:)

Jag är en 13 årig tjej (97:a) jag föredrar att bli kallad Ninna, som jag har blivit enda sedan jag va liten. Jag är rätt blyg, men absolut inte mot mina vänner, men mot sånna som jag inte känner;) Jag bor i Nykvarn, som säkert inte så många vet ens finns! Men det ligger i alla fall utanför Stockholm. Nykvarn är en "bondhåla", så jag kan väl kalla mig för en lantis,fast jag eller ingen annan här i från känner sig säkert som det;) Jag har rätt höga krav på mig själv, tex om jag ska göra någonting, så ser jag framför mig hur det ska va, blir det inte så så blir jag missnöjd med mig själv. Med andra ord har jag ett dåligt själförtroende! Jag går på Lillhaga skolan, men funderar på att byta.

Jag satsar nästan allt på ridningen och siktar på att bli bäst, vill tävla vm i hoppning med min ponny;) Sen driver jag en kaninuppfödning, sen i höstas, det var väl då jag började ställa ut. Jag har fullt upp, men all min lediga tid försöker jag ängna åt kompisar. Jag gillar även att fota.

Laddar upp en bild då, har inte så många på den här datorn;)

Jeppo
12/1/10, 8:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Tjäääna!

Jag heter då Sarah Derek och är 15 (1995) år och har 2 kaniner :) Jag bor i Askim med min pappa, mina 2 kaniner och min katt.

Jag har hållt på med kaniner sen jag var 10år. På min fritid håller jag på med kaninerna, sitter vi datan, lyssnar musik, pluggar fotar, är med vänner typ.  Just nu går jag i 9:an och ska börja på gymnasiet till hösten 2011, och det e svååårt att veta vad man ska börja! men funderar på Munkebäckgymnasiet, pogrammet Media  Eller Real gymnasiet, pogrammet Djurvård

Eh iallafall mina 2 kaniner heter Jeppe och Aioli. 2 vita dvärgvädurs busar en med röda ögon och en med blåaögn. världens bästa kaniner enligt mig! :D Dom förgyller min vardag c: Jeppe har stamtavla så han ställer jag ut, han kan även trixs (a)! Aioli har jag som kel och avel (: Att jag e inne på lejonkanin, är för att jag alltid haft lejonkaniner innan och även fött upp lejonkaniner. tycker det är en underbar ras!! :D

Min katt är oxå vit (gillar jag vita djur eller?) hehe en vit långhårig norskskogskatt som heter Snövit egen uppfödd hos min mamma :)

Ja det var lite om mig då! jag finns mest på Kanin.ifokus.

Jag och Jeppe på bilden :D

Fralice
12/11/10, 9:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hejsan alla här på sidan.

Jag heter  Alice och är 15 år. Född 1995.

Jag har en stor passion för djur men har "bara" gerbiler, kanin och fiskar just nu.

Min kanin är en pekingpälsad lejonhuvad dvv som heter Odd Prins! Skrattande

På fritiden dansar jag street dance ,som jag tycker galet mycket om. Jag lägger också mycket tid på skolan, hälsa och träning och min blogg Min blogg, kika in !

Jag är Medarbetare här och vakar över er så ni inte är stygga. Så håll er aggressiva sida inne och diskutera om våra sötnosar istället! Flört

Annons:
Jeppo
12/12/10, 10:49 AM
#7

Från vilken uppfödning kommer prins? :)

Fralice
12/12/10, 11:36 AM
#8

Nr7: Han kommer från Eklyckans, hurså? :)

Jeppo
12/12/10, 12:40 PM
#9

okej nej jag bara undra :)

[sstorm]
12/12/10, 7:13 PM
#10

Bad om att få ha tråden ren från kommentarer ;)

teddybaby
12/15/10, 10:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Jag har ingen renavlad lejonkanin, men däremot har jag ett såkallat teddylejon, så jag brukar kika in här. :)

Jag vill inte vara för personlig med hänsyn till att detta är en offentlig plats på internet. Men jag kan säga att iFokus är en mycket välbesökt plats från min sida. :) Detta mycket med hänsyn till att jag inte har några vänner som har kaniner som intresse, och vem kan begära att någon ska vara lika kanintokig som jag? Jag är besatt av kaniner! Jag har till och med kanin iFokus som en app på min iPhone… illa…

Mina främsta intressen förutom kaniner är konst. Jag tecknar digitalt, målar med akryl och någon enstaka gång med akvarell. Jag håller på med keramik också sedan ett halvår tillbaka. Utöver detta så tycker jag om att fota, men har inga större mål att bli riktigt bra på det. Glad Jag är en ung människa som är utbildad socionom.

Workingdog
12/16/10, 8:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Hejsan, heter Jennifer och är 13 år, född 97. Bor i Tyresö, 2 mil söder om sthlm. Bor med min mamma, min pappa och våra 16 djur. Djurintresset har alltid funnits hos mig. Allt från dvärghamstrar till hundar. Nu har vi 5 engelska undulater, 4 hundar, varav 2 är mina egna som jag tränar och tävlar med, 4 kaniner, en lejonhuvad, en lejonhuvad dvv, en harkorsning och en vädurskorsning sen har vi även 3 råttor. Kaninerna och hundarna är mitt största intresse. Jag tävlar och tränar hoppning med 3 av kaninerna då den fjärde inte gillar det :p

Jag ses väl som en positiv tjej, snäll och smart. Tar skolan på stort allvar då jag vill plugga vidare till vet. Även om jag mår dåligt så sätter jag ett leende på läpparna och låtsas som ingenting. Vill hällre göra alla andra glada.
Har väl inte direkt några andra intressen än djuren. Handboll spelade jag i 7 år innan jag slutade för ca 1 år sedan. Spelade i Tyrold som målvakt. Det gav mig många vänner och häftiga upplevelser.

Ja det var väl lite om mig.
En bild från i sommras på mig och mina 2 älskade hundar

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

 

Upp till toppen
Annons: