Annons:
Etikettfärger-teckningar-raser-och-pälskvalite
Läst 1092 ggr
Usui
2010-11-08 16:43

Rysstecknad

Hej!
Jag har tingat en rysstecknad lejontös som jag kommer få nu inom någon vecka. Men jag är dock inte speciellt haj på färgen i sig, och har därför lite frågor som någon vänlig själ gärna får svara på.

Hon kommer att bo i min lägenhet, och där är det ju förhållandevis varmt. Kan det tänkas få "dålig inverkan" på hennes teckning? Att den skulle kunna bli oskarpare, eller vad jag ska säga, än den skulle kunna vara?
Och hur stor roll spelar det, utställningsmässigt sett?

Väldigt tacksam för svar :)

Annons:
[sstorm]
2010-11-08 18:41
#1

En rysstecknad får utlimat färg om den fryser lite då teckningen sätter dig på de ställen där de är som kallast. De får dessutom bättre päls av att bo utomhus.

Julia-H
2010-11-08 18:51
#2

Sanna har ju svarat på hur färgen kommer, du kanske vet vart den sitter, men jag kan frklara iaf, haha;)

Färgen finns på;
*tassar
*nos
*svans
*öron

Färgen är godkänd i:
*Zobel blå
*Zobel brun
*Svart

Ögonens färg är röd:)

Med Vänliga Hälsningar // Julia
http://Juliahallberg.blo.gg - Fotografi & Tonårsliv

R.I.P Premiums Syskonkärlek, min Charmör, du är den vackraste ängel himlen någonsin skådat.

"Livet är som en dans på rosor, ibland trampar man snett och kliver på taggarna - men fortsätt kämpa, snart kommer du upp på blommorna igen"

Usui
2010-11-08 19:51
#3

Tackar och bockar för svar ^^.

#1 Det är alltså så? Misstänkte nästan det men ville höra mig för. Eftersom jag bor i lägenhet, och har en väldigt liten balkong, så har jag ingenstans att ha henne om hon skulle vara ute.
Det får väl bli som det blir då.

#2 Jo, det har jag faktiskt lite koll på, Sodom herself är zobel brun :D 

Någon som har koll på sista frågan? :)
Har ingen aning i övrigt om hon håller sig inom ramarna för rasstandard, eller kommer göra det. Men skulle ändå vara kul att testa gå på utställning tyckte jag då.

[sstorm]
2010-11-08 22:54
#4

Ja teckniingen spelar ju stor roll på en utställning. Min vän fick en som såg wienertecknad ut när den bott inne för nosen blev i princip vit. Då blir den nog nollad.

Usui
2010-11-08 23:37
#5

Okej, ja jag har ingen aning, därför jag frågar.

[Luppa]
2010-11-11 11:56
#6

Det var jag som hade ryssen som såg nästintill wienertecknad ut när den bodde inomhus.
Nu bor hon ute i ett stall, och teckningen har blivit avsevärt mycket bättre.
Så, om du ska ha en ryss till utställning så rekommenderar jag inte att ha den inne.

Annons:
[Luppa]
2010-11-11 11:57
#7

Och sista frågan: Ja, självklart spelar teckningen stor roll på utställning.

Upp till toppen
Annons: