Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1171 ggr
[ninnakm]
2010-11-08 19:05

Intressekoll lejonhuvadekaniner

Hejsan! I januari/feberuari 2011, tänker jag para Hallsjös Cassandra och Solställets Quit. Tänkte kolla om det finns någon som är intresserad av ett litet lejon?:) 4 st intresserade, men lägger upp en här också;)

Hallsjös Cassandra:

Ras: Lejonhuvad kanin

Färg: Blå

Stambokförd: 93p

Övrigt: Cassandra är en mycket snygg, genomsnäll kanin. Hon har en mycket bra presentation och älskar att visa upp sig. Hon har en otrolig personlighet, äskar kel, men i ute, är det full fart som gäller! Hon är otroligt snäll mot allt och alla, inte det minsta rädd av sig. En helt perfekt dam enligt mig! Hon är rastypisk, hon har haft kull innan, så hon har inte så mycket man kvar, hon har korta små öron:)

Solställets Quit:

Ras: Lejonhuvad kanin

Färg: Blå

Stambokförd: Nej, inte stambokförd, utställd på 91p i B klass, ska ställas i A klass, när tiden är inne.

Övrigt: Quit är en riktig charmör! Han är en underbar liten gosse, som kan sommna i knät, men liksom Cassandra, mycket fart i på tomten. Först gillade inte de andra honkaninerna honom, men nu när han vuxit till sig och blivit riktigt ståtligt och fin, flockas dom omkring honom! Han blev utställd i Tierp den 23/10, fick då 91p i B klass, avdrag för lång päls och "ojämn" teckning, dock tror jag att det försvinner när han blivit större. Han har fin kropp, något långa öron, men i övrigt fin:)

Färger som det troligen kommer bli: Blå, isabella och madagaskar. Båda två har madagaskar och Cassandra har till och med isabella i stammen;)

Vad jag tror om kullen: Jag tror att det kommer bli trevliga individer, men med fart i. Hoppas även på vackra djur.

Annons:
Westham
2010-11-08 20:58
#1

Kanske..beror lite på vad jag själv får för kull. PMar dig sen senare.. vill veta mer om släkten ;)

MVH John
____________________________________

Min kaninsida på facebook <--

Sajtvärd http://hermelinkanin.ifokus.se

Uppfödare av Lejonhuvad kanin Blå och Madagaskar


[ninnakm]
2010-11-09 20:09
#2

#1 Okej, självklart, haha då får jag ta reda på lite om släkten:)

Sussii92
2010-11-09 20:35
#3

Är ev. intresserad av en isabella helst hona om de skulle komma :) övriga färger beror på hur de ser ut i övrigt och hur de är m.m. :)

[ninnakm]
2010-11-09 21:26
#4

#3 Juste, jag har skrivit upp dig på intresselistan;)

Sussii92
2010-11-09 22:01
#5

Ja, va bra ;) :P

Paulinaborg
2010-11-27 13:45
#6

Lånar texten om Quit om det är okej? ;) Hade tänkt att jag skulle se om det finns intresse för nån av hanarna som jag fått förslag på :)

Annons:
Paulinaborg
2010-11-27 13:48
#7

Är det inte okej så tar jag bort den ;)

[ninnakm]
2010-11-27 14:28
#8

#6 o #7 Helt okej!:D

Paulinaborg
2010-11-27 14:41
#9

#8 tack :D

Upp till toppen
Annons: