Annons:
Etikettköp-och-sälj
Läst 765 ggr
Jetaime
2010-09-17 21:11

Foder/Säljes lejonhuvad dvv 0.1

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag känner att det har blivit lite för mycket för mig, och jag hinner och orkar inte med alla kaninerna som jag skulle vilja. Jag tycker om dom så otroligt mycket, och vet liksom inte riktigt vad jag ska ta mig till. Kommer ev få sälja eller låna ut några på foder/prov. Och den första jag kom att tänka på när jag skulle minska på antalet var Grynet. Hon ingår varken i min avel eller är med ute på hoppbanorna och är en perfekt kelkanin. Hon är alltid så fruktansvärt snäll och underbar. Man kan alltid göra vad man vill med henne i alla lägen. Hon betyder så otroligt mycket för mig, vilket inte gör detta lätt för mig, och jag vet inte ifall jag verkligen kommer att klara av att sälja henne.. Men finns det någon som kan erbjuda henne ett bättre hem än jag just nu så ser jag gärna att hon flyttar. Men jag vill verkligen att det ska vara ett långvarigt kelhem, där hon får massa uppmärksamhet och slipper flytta runt mer (hon är uppfödd här hemma, men såld som bebis, och efter det har hon flyttat massor.. innan hon kom tillbaka hit igen).

Je t'aime´s Grynet Ras: Lejonhuvad dvärgvädur
Färg: Havana
Född: 080701
Uppfödare: Hanna Persson (egen)
e: Lyktan´s Yacco (g/b japantecknad, lejonhuvad dvv)
u: Lyktan´s Kyra (brun zobel wt, lejonhuvad dvv)

Kullsyskon:
Je t'aime´s Gucci, svart wt - Äg. Christina Brodin
Je t'aime´s Gåva & Gaija - Kelfamilj i Höllviken
Je t'aime´s Gaby, svart wt - Kelhem
Je t'aime´s Gramet, havana - Avliden
Je t'aime´s Glenn, havana wt- Avliden

Verkligen en av dom underbaraste kullar jag någonsin har haft :).

Grynet gillar inte riktigt andra kaniner, vilket jag också har hört från tidigare hem, dock har jag haft henne tillsammans med två andra honor och det har funkat alldeles utmärk så det är säkert inte omöjligt. Dock inget jag skulle rekommendera. Hon är som sagt genomsnäll, aldrig tjurig eller arg vid brunstighet eller skendräktighet som en del honor kan bli. Hon har aldrig visat något ont mot någon människa någonsin. Hon är lätt att borsta och klippa klorna på, hon accepterar liksom att man vrider och vänder på henne som man vill. Hon kommer iprincip när man kallar på henne både i buren och i hagen, och älskar mat och mys och all uppmärksamhet hon kan få! hon verkligen tigger uppmärksamhet så fort man kommer ut till kaninerna. Nej, verkligen en helt underbar kanin är hon<3.

Jag vill bara att hon ska komma till ett kelhem och inte ingå i någon avel eller så, och jag har testat hoppa med henne ett par gånger här hemma, men det verkar inte alls vara nått för henne. Hon är hellre den som sitter i knäet och myser eller blir borstad.

Hon har någon slags "missbildning" på svansen sen ett sår hon hade när hon kom tillbaka till mig, absolut ingen hon besväras av eftersom det läkten fin fint! Dock får man vara noga med borstning på rumpan och vid svansen just eftersom det lätt bildas tover där då hon har så tjock päls just vid rumpan. Förövrigt kräver hon inte mycket pälsvård alls, men hon uppskattar väldigt mycket att bli borstad och ompysslad! :)

Ja.. det var lite om min underbara flicka. Hör gärna av er vid intresse, mail helst, då jag är rätt svår att nå på mobilen (sms:a går också alldeles utmärkt!)

Fler bilder och mer info finns på hemsidan. www.jetaime.se

Hanna Persson, 0730-541019
hanniz_92an@hotmail.com

Annons:
Upp till toppen
Annons: