Annons:
Etikettot
Läst 578 ggr
SweetCheeks
2010-07-28 17:02

Bildande av smådjurshem i Göteborg

Hej!

Nu har jag funderat fram och tillbaka och det lutar åt att "vi" gör ett försök att öppna ett smådjurshem i Göteborg. I staden finns redan ett omplaceringshem för marsvin, Eragon's, men hamstrar och övriga smådjur har inte samma tur. Oavsett om det redan skulle finnas 28 smådjurshem finns det uppenbarligen plats för fler om man ser till annonssajterna där det nästan dagligen annonseras om smådjur som bortskänkes eller säljs billigt.

Det kommer att bli i form av en ideell förening för att underlätta "juridiskt", bidragssökande med mera. Verksamheten är alltså ideell och utförs för att några djur skall få chans till ett bättre eller fortsatt bra liv.

Tanken är att föreningen hyr lokal för de vanligaste djuren, hamstrar och marsvin som det ser ut nu. Sedan kan mer ovanliga djur placeras tillfälligt hos medlemmar i jourhem.

Långt ifrån allt är bestämt och jag behöver veta att det finns fler som är intresserade av att bidra då jag troligtvis inte klarar av att sköta detta helt själv. Redan har en person på iFokus anmält sitt intresse men vi behöver fler! Som vanligt när det gäller ideell verksamhet är all slags hjälp välkommen.

Du som vill engagera dig lite mer är välkommen att anmäla intresse för bland annat en plats i styrelsen.

Kontakta mig via PM eller helst på mail: smadjurshem@gmail.com

Mvh

 

Tilda

Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

Annons:
Upp till toppen
Annons: