Annons:
Etikettallmänt
Läst 4371 ggr
pigelina
2010-07-27 15:29

Varför skaffade du Lejonkanin?

Varför skaffade du en lejonhuvad kanin/Lejonhuvad dvv mm?

Vad fick dig att just välja den rasen?
Hade du haft andra raser innan?
Vad hette dit första lejon, berätta lite om det(färg mm)?

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Annons:
Fridaaaa
2010-07-27 16:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Vad fick dig att just välja den rasen?
Ren slump, skulle köpa en ny kanin men visste inte riktigt vilken ras jag ville ha, så fick jag reda på att en jag känner hade några ungar, fick se bilder och blev helt såld, dem var av rasen lejonhuvad ddv :=) Så hämtade lillkillen när han var 8 veckor gammal. (Avlivades 28/1-10 1 år gammal pga sjukdom).

Hade du haft andra raser innan?
Ja, jag har haft dvärgvädur & hermelin innan och mamma hade holländsk kanin när jag föddes :) Nu har jag även en BJ.

**Vad hette dit första lejon, berätta lite om det(färg mm)?
**Min första lejonhuvade ddv var Joker, en helgo kille som föddes den 8 dec 2008. Köpte han när han var 8 veckor gammal av en jag känner. Kärlek vid första ögonkastet. Helskön kanin! Hoppade superbra (han bara träna 1 sommar men det gick superbra!). Supertam, kom springades i buren och ville bli upp-plockad.
I januari i år blev han sjuk, troligtvis lunginflammation (tror jag) avlivades den 28/1 -10. Saknar honom fortfarande <3

Fick en lejonhuvad ddv av min sambos mamma för hon hade inte tid med sin (en omplacering) 2009, Tufsan (alias Tuffen). Bor fortfarande hos oss, hon är 3-4 år gammal, supermysig, lugn kanin :)

Nu har jag en lejonhuvad ddv/lejonhuvad/löwen korsning, min älskade Joker är farfar till henne <3 Har då även då Tufsan och en Bj, Albin :)

Bilden är på min älskade Joker som jag saknar enorm!<3

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NaimaG
2010-07-28 23:43
#2

Vad fick dig att just välja den rasen?
Jag älskar långhåriga djur är väll en orsak men sedan har också lejonkaniner, de jag träffat och ägt, alltid ett underbart temperament. Det är svårt att inte falla för en lejonhuvad kanin.

**Hade du haft andra raser innan?
**Innan lejonhuvad hade jag Engelsk Scheck sedan har jag väll haft uppehåll på just lejonhuvad och ägt dvärgvädur, belgisk hare mf men jag har alltid till sist återkommit till just lejon kainer. Min ras helt enkelt.

Vad hette dit första lejon, berätta lite om det(färg mm)?
Min första lejon kanin var en lejonhuvad hona vid namnet Philip, vi visste inte om att det var en hona inte heller zoobutiken varifrån hon köptes utan att hon var en hona fick vi veta samma dag hon avled. Hon var viltgrå.

tinaLY
2010-07-30 18:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Vad fick dig att just välja den rasen?
Jag älskar päls! ;) Sedan har den inte fullt så mycket pälsvård som en ex. en teddydvärgvädur. Har skilda föräldrar så en lejon passar mig bra (:

Har du haft andra raser innan?
Ja, har en haft & har en dvärgvädur nu, även en hermelinkorsning & ägde förra året en dvärgvädur fuchs.

Vad hette ditt första lejon, berätta lite om det(färg mm)?
Har visserligen bara Shakira på prov, men kan ändå berätta om henne. Hon blir 1 år den 7 aug, madagaskar otter & ska fälla av en del päls i framtiden. Hon är väldigt nyfiken, glad & mysig kanin, är helt förälskad i henne (: Om 1 vecka ungefär vet jag om hon blir min eller inte.

[ninnakm]
2010-07-31 11:42
#4

Vad fick dig att välja just den rasen?

Först hade jag en dvv, men min kusin hade lejonhuvade, så jag fick en lejonhuvad hane av henne (Zlatan som jag har kvar en i dag) Jag föll för pälsen, sättet allt hos lejonen…dom är underbara och jag kan inte täönka mig en bättre ras för mig;)

Har du haft andra raser innan?

Ja det har jag, en dvv nu har jag även en rex också, så det finns inte bara lejon här hemma;)

Vad hette ditt första lejon, berätta lite om det (färg mm)?

Mitt första lejon va ju Zlatan då, han är svart dock inte så mycket man längre:/ Han är svart och är en riktig bus kille…hos Zlatan kanske man inte finner den tamaste lejonkaninen, eftersom att han va min kusins som bebis. Så det va väl tur att jag köpte en lejonhona till honom och fastnade riktigt vid rasen. Så nu finns det 3 lejon är hemma och ska starta uppfödning, så 2011 drar den i gång :D

Workingdog
2010-08-04 14:49
#5

Vad fick dig att just välja den rasen?

Vet inte riktigt, letade efter en kanin och såg en jättesöt kanin som jag fastnade för, och han var en lejonhuvad dvv. Så det avr bara en slump :)

Hade du haft andra raser innan?

Ja, hade dvv och lilla tysk vädur

Vad hette dit första lejon, berätta lite om det(färg mm)?

Han heter Ludde, är av färgen blå och helt underbar. Han älskar mat och hoppar upp mot gallret när man kommer, dock gillar han inte att bli gosad med. Om man har honom i famnen sprattlar han gärna. men man kan gosa med honom ibland då han själv vill :p Men han bitts inte eller något sånt.
Sen fatsnade jag vid den rasen och köpte hem en liten lejonhuvad dvvhona och nu ska jag få hem en lejonhuvad kanin :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

 

Kaninhopp
2010-08-09 00:40
#6

Vad fick dig att just välja den rasen?

Av en hel ren slump. Kom in på en djuraffär och såg min första lejonkanin. Han ståg längst in i ett mörkt hörn pch satt alldeles längst in i buren. Jag såg han inte först utan kollade runt på de andra kaninerna. Fastnade för en rödögd kanin, MEGA söt var den:D Men när jag såg han.. Det var kärlek<33 Nu bor han hos mej, älskar att hoppa och älskar att busa.

Hade du haft andra raser innan?

Jo, men bara dvärgvädururar(vad jag kmr ihåg). Har även haft en hermelin som tyvär dog 2 månader gammal:( R.I.P Zebbe

Vad hette dit första lejon, berätta lite om det(färg mm)?

Första lejonet jag köpte var den jag brättade om förut^^ Har han fortfarande men innan köpte jag en lejonhuvad dvv:) (Köpte henne innan rasen kom så kallar hene för korsning egentligen)

Men han är Japantecknad blå gul. Älskar att hoppa och har tävlat lite. Dock inte blivit placerad. Men såklart älskar jag han ändå<333:D

Puss på er mina fina kaniner:)+ att Princess(som jag köpte innan Totte(den lejonhuvade) fyller år imorgon(9 augusti 2010

Annons:
Upp till toppen
Annons: