Annons:
Etikettot
Läst 685 ggr
pigelina
8/4/10, 2:14 PM

Varför skaffa du kanin?

Hur kommer det sig att du skaffade kanin från första början?Glad

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Annons:
TezzieMedE
8/4/10, 2:19 PM
#1

Jag fick min första kanin när jag var 5 år gammal. en dvärgvädurkorsning. Fick väll en kanin för jag ville ha en, sen dess har jag bara varit utan kanin i ett år, det var när min pappa jobba utomlands och resten av familjen fick följa med dit.

tinaLY
8/5/10, 1:17 PM
#2

Fick min första kanin när jag var runt 8 år gammal. Anledningen till att jag fick Kajsa (min första kanin) var för att vårt ena marsvin skulle kastreras - tyvärr klarade han inte ingreppet så han dog när han blev nersövt. Veterinären hade hjärtat på rätt ställe och sa vi inte behövde betala, de pengarna gick till 2 kaniner, en till mig & min syster. Detta hade mina föräldrar gjort i smyg, snacka om att vi blev glada. Det stora intresset för kaniner var år 2005 då Kajsa blev sjuk och jag var hos henne om dagarna. Sen dess har intresset bara blivit större (:

Workingdog
8/5/10, 1:59 PM
#3

När jag var liten hade vi en dvv som hette Moa och mamma har haft kaninuppfödning när hon var liten osv.. Så som vanligt kom mitt intresse från henne. Och jag fick en dvv vid namn Stella när jag var..? Kommer inte riktigt ihåg, men vid 6 år kanske, sen flyttade hon då hon började bita mig osv.. Sen köpte vi en Lilla tysk vädur men han rymde och sen fick jag en i julklapp :p Så har ju alltid gillat kaniner men vi har haft ganska otur med våra. Men som alla andra djur har intresset kommit från min mamma :P

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

 

Upp till toppen
Annons: