Annons:
Etikettköp-och-sälj
Läst 1212 ggr
Twinklys
2010-07-08 22:19

(S) Lejonhuvad dvv 0.1

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Twinklys Sakura är min egenuppfödda tjej efter Granlundas Chania (lejonhuvad dvärgvädur, madagaskar) och Tussilagons Fluffy Cupcake (teddyvädur, madagaskar otter). Hon föddes den 7 september 2009.

Precis som sina föräldrar är Sakura verkligen en personlighet! När man öppnar buren brukar hon klättra upp på ens knä och puffa en mot handen och hoppas att det gömmer sig något gott där. Det finns mycket Sakura kan göra för en godisbit - ställa sig på bakbenen, hoppa upp på pallar och stolar, till och med gå på bakbenen en bra bit för att få tag på godbiten ;)

I februari i år ställdes hon ut för första gången på PET som SSV arrangerade, och fick ordentligt med beröm från domarna, och vann dessutom! Riktigt stolt var man :D

Sakura har bara testat på att hoppa några gånger, hon kan, men har inte intresset för det och ligger hellre i famnen och myser :) Men jag har inte försökt hoppa med henne så mycket och intresset kanske väcks om hon testar på lite mer.

Nu när Sakura närmar sig ett års ålder har hon fällt av den något jobbigare pälsen och har nu en relativt lättskött päls som jag inte brukar se till mer än två gånger i veckan.

Jag är väldigt mån om Sakura och kommer vara väldigt noga med var hon hamnar, hem är därför viktigare än priset.

Hon finns just nu i Malmö, men transport runt om i landet brukar oftast fixa sig. Jag kan själv ta mig med tåg i Skåne och lämna av henne.

Vid intresse eller mer info ring mig på 0733-464416

Man kan även maila, men jag föredrar att man ringer. twinklyskaniner@hotmail.com

Annons:
Helgonsbarnet
2011-04-17 15:30
#1

hur fungerar hon inom avel? Har hon tagit några kullar?

 

 

Med vänliga hälsningar
Patricia 

Twinklys
2011-04-18 16:22
#2

Annonsen lades upp i augusti förra året så hon flyttade för ganska så länge sedan ;)

Upp till toppen
Annons: