Annons:
Etikettallmänt
Läst 853 ggr
MaaariaS
7/9/10, 10:30 PM

Igår kom han.

Igår kom våran lilla Harry till oss!

Vi satte ihop hans bur och upptäckte tyvärr, att det verkar som vi har fått fel gångjärn + en för kort lucka(saknas ca 5 cm eller nått sånt. Så han bodde i natt i smådjursrummet,där han sprang lös, han hade mat,hö,vatten,toalåda och två kryp in,verkar som det har gått bra.

Han är fortfarande lite rädd(förståligt pga att han kom igår)Men tog några kort på honom och jag skulle vilja ha veta vad han har för färg?(Är inget bra på kaninfärger + att han inte har stamtavla)

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
MaaariaS
7/9/10, 10:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Oj ingen bild..här kommer den..

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

MaaariaS
7/9/10, 10:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

En till

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

MaaariaS
7/9/10, 10:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

och den sista

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Fatma
7/9/10, 11:06 PM
#4

Vilken söt kille, tycker han ser ut att vara havana zobel.

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

MaaariaS
7/9/10, 11:09 PM
#5

#4 Tack så mycket jag han är jättefin…väd är skillnad på havanna och havanna zobel? vad betyder zobel?

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Jetaime
7/12/10, 12:46 PM
#6

Tyckte också det såg ut som han vara havana zobel. Var kommer han ifrån?

Havana är helfärgade medan zobel har "zobelteckning" och även skillnad i ögonen. Havana har rubianglans, men då havana zobel har zobel + havana (två anlag som ger rubianglans) så har dom oftast ännu mer rubinglans i ögonen än vad en havana har.

Annons:
Jetaime
7/12/10, 12:48 PM
#7

Förövrigt så är zobel ett anlag som "bleker" delar av kroppen. Så tex. havana zobel är en havana som fått anlag för zobel så delar av kroppen blir ljusare (jag är lite sämst på att förklaraOskyldig)

MaaariaS
7/12/10, 4:08 PM
#8

#6

Han kommer från en uppfödare som heter Anneli(hmm glömt bort efternamnet,ska kolla upp det senare) jag fatta vad du menade zobel bleks som en del andra djur gör tex råttor och gerbiler.

Ja han har mkt rubin färg i sina ögon och har inte samma färg nu som när jag såg han första gången.

Tack för svaret..

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Jetaime
7/12/10, 10:43 PM
#9

Du vet inte vilken färg föräldrarna var? kanske bild på dom? :)

MaaariaS
7/12/10, 10:55 PM
#10

#9 nej …har glömt att fråga,såg bara Harry och hans bror,ska kolla upp det också…

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Upp till toppen
Annons: