Annons:
Etikettallmänt
Läst 1593 ggr
[aammE]
2010-06-30 01:28

"Du vet väl att man måste ha två marsvin?"

Igår blev stackars lilla Ariel ytterst förolämpad TVÅ GÅNGER under tiden som jag satt med henne och Algot ute i sina hagar.

Först så kom det en mamma förbi med sina två barn, en unge tittar på kaninerna och utbrister:
"Åh, såå sööta!… vad är det?"
Mamman svarade:
"Det där är en kanin (pekar på Algot) och det där är ett litet marsvin (pekar på Ariel)."

Och en jättekort stund senare så kommer det en tjej förbi, stannar till, tittar på Ariel och utbrister:
"Du vet väl att man måste ha minst två marsvin ihop enligt LAG!"

Haha, alltså jag tycker faktiskt inte att hon ser ut som ett marsvin, förutom när hon är osäker för då går hon precis som ett, men nu var hon ju ute och SKUTTADE i hagen (gjorde glädjeskutt och fånade sig Kyss) så hon såg inte ens nästan ut som ett marsvin. Obestämd Det är ganska ofta som folk frågar vad hon är för någonting och när jag säger att hon är en kanin så blier de ofta jätteintresserade av rasen och vill ha en själv, ahaha. Skrattande

Annons:
Jetaime
2010-06-30 13:20
#1

Folk tror dom vet bäst! Haha..

Du skulle liksom hört vad folk kläcker ur sig på tåget och bussen när man åker med kaninerna.. det är nästan pinsamt så dumma saker folk säger Foten i munnen Men man får le och nicka och skratta åt det efteråt ;)

Fatma
2010-06-30 13:52
#2

Nej men lilla Ariel ser ju inte ut som ett marsvin, folk måste ha dålig syn Obestämd

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

ulanea
2010-06-30 18:14
#3

Tycker absolut inte hon änns är lik ett marsvin^^! Folket måste ha dålig syn x')

Mvh / Julia, Linnea och kaninerna:)

Lejonhuvade kaniner och hoppkorsningar--> www.ulanea.weebly.com

Medarbetare på www.lejonkaniner.ifokus.se !

[aammE]
2010-06-30 18:36
#4

#1 Ahaha, ja. Jag tycker det är jätteroligt när folk kommer med påståenden som till exempel att kaninerna DÖR om de inte får bo minst två och två. Oskyldig

#2, #3 Nej, verkligen inte! De kanske borde skaffa sig glasögon. Oskyldig

[Wonderland]
2010-06-30 21:51
#5

hahah harregud x) ett marsvin knappats hon är ju en ursnygg lejon KANIN ser ju alla (; el a nästan alla :D

så löjligt med folk som kommenterar hela tiden och tror dom vet bäst o:

NaimaG
2010-07-03 05:28
#6

Fu vilket sött "marsvin" du har. Måste nog vara det finaste "marsvinet" jag sätt. Jag gillar marsvin men kaniner är sötare och om Ariel är ett marsvin så är hon nog det sötaste marsvinet jag skådat. Skrattande

Allvarligt, hur inkompetenta är folk och inte ser att det är en kanin.Skrikandes

Annons:
Fridaaaa
2010-07-04 20:37
#7

#6 Finns cuy-marsvin och dem är dubbelt så stora som ett vanligt marsvin :) Men dem som sa det med att kaninen var ett marsvin vet nog inte om att det finns en sådan ras, dem verkade okunniga:P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NaimaG
2010-07-04 20:38
#8

#7 Jo men inte äns Cuy marsvin ser ut som en kanin.

Fridaaaa
2010-07-04 20:41
#9

#8 Nej det vet jag, men tänkte på storleken :D Stor skillnad på en kanin och ett marsvin, har både och hemma:P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Eveline
2010-07-06 12:03
#10

Folk brukar påpeka att min ena kanin är ett marsvin också, haha! Hundvalp har man fått höra också. Folk är ju bara folk, lite halvkorkade sådär!

[sstorm]
2010-07-06 15:45
#11

hehe, samma sak hände oss när vi hade varit hos vetten och märkt ungarna, så stannade vi vid IKEA för pappa skulle in och handla, så vi satt i bakluckan och öppnade åt ungarna så de fick lite luft. Då kommer de fram en familj och säger "vad söta marsvin" Flört

Fralice
2010-07-06 16:00
#12

Samma sak på min teddypälsade kanin,hört de flera gånger. Men det är väll helt enkelt för det lurviga. Och om man ska vara helt ärlig så ser både min och din kanin ut som ett marsvin på något sätt,likheter finns överallt!Flört

teddybaby
2010-07-10 01:18
#13

Hahaha! Folk tror alltid att min kanin är en hund. Och så frågar de ALLTID: "Har den inga ögon??"

Annons:
Eveline
2010-07-10 14:36
#14

ja, och "vilket är bak och vilket är fram?".  En tant trodde mina kaninungar var kattungar engång :P

teddybaby
2010-07-10 18:08
#15

Ja juste den glömde jag! Den får ja också alltid höra, "vilket är huvudet och…?"  Skrattande

Weeedris
2010-07-11 23:17
#16

Min Elvis har blivit beskylld för att vara mössa, vantar och hund :D

watervalley
2010-07-12 20:58
#17

Många som kallarmin Cuty för marsvin med ;o ' Men har ni skaffat marsvin ? ' ' Men gud så söta marsvin ' x'D-. .-

Kristall
2010-07-13 17:17
#18

En liknande grej hände när det var ett par här och skulle köpa en kattunge av oss förra året. "Är det en hund, eller…?" sa kvinnan när hon såg Curry, min teddyvädur :D Kan ju tilläggas att han sprang lös på tomten då, följde efter en som en hund och var oklippt för tillfället. ;)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Johanna-Larsson
2010-07-13 22:05
#19

Haha, stackras Ariel =)

Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!

Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~

Upp till toppen
Annons: