Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 2872 ggr
[sstorm]
2011-06-03 13:04

Sparade ungar iår

Dela gärna med er av vilka ungar ni spart iår, varför har ni spart just denna? Vad ville du egentligen ha ur kombinationen? Fick du det du ville ha?

Annons:
[ninnakm]
2011-06-03 19:52
#1

Har ju bara fått en kull som är endast 2 veckor - så återkommer om några veckor!:)

pigelina
2011-06-03 21:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Har sparat denna tjejen änsålänge, Var ute efter en hona med vit rödögd anlag men hade så tur att det kom vit rödögda istället. Så färgmässigt var det ju precis det jag ville ha.
Det var två i kullen så jag valde att spara den som jag tror kommer få bäst man, Hon är bara 11 veckor änsålänge så jag vet ju inte hur hon kommer att utväklas :)

_Kanske inte bästa bilden på henne men den nyaste :P
_

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[Luppa]
2011-06-04 18:01
#3

#2 Hon var fin :)

[Airo]
2011-06-04 18:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag har sparat 3 stycken från varje kull detta året, faktiskt. Jag föder inte upp till utställning, men den äldsta som jag har sparat, Boss, fastnade jag för med både pälsen och hans underbara sätt.

Julia-H
2011-06-04 20:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

I år har jag fått 2 kullar och ska spara en unge ur kullen jag har just nu - Enchanted's Must Be Dreamin' :)

50% Lejonhuvad kanin
25% Vädurskorsning
25% Dvärgvädur

Jag var ute efter en kanin med ganska stora baktassar, fint lynne och bra inställning till hoppning :)
Det är ganska svårt att säga för tillfället om jag är nöjd, men vad han visat upp för tillfället så verkar det som att han kommer bli en toppkanin!

Han är zobel brun brokad och jag hoppas att det kommer lite man på killen, då det också är en del av det jag vill ha, lejonhuvat i mina hoppkaniner alltså ^^.

Så, nu är det bara och vänta o se, är det en elit-kanin jag har sitter bredvid mig kanske ;)?

Med Vänliga Hälsningar // Julia
http://Juliahallberg.blo.gg - Fotografi & Tonårsliv

R.I.P Premiums Syskonkärlek, min Charmör, du är den vackraste ängel himlen någonsin skådat.

"Livet är som en dans på rosor, ibland trampar man snett och kliver på taggarna - men fortsätt kämpa, snart kommer du upp på blommorna igen"

[Luppa]
2011-08-21 20:30
#6

I år har jag sparat:

* Nonsens, en vit rödögd hane.
Tanken med kombinationen var att få fram en vit rödögd med anlag för blåögt, som zobeltvättare för de blåögda.
Lyckades, och dessutom blev han snygg. ;) Dock inte helt 100 om han har "wieneranlag".

* Piza, vit blåögd hona.
Gjorde just den kombinationen för att kompensera för mammans dåliga man och pappans dåliga kropp och päls.
Manen är jag toknöjd med, kroppen är ok men hade kunnat vara bättre. Hoppas att den blir bättre när hon börjar äta. ;)
Pälsen är långt ifrån klar, hoppas att den blir som mammas då är jag nöjd.

*Rockabilly, havana hane. Pappan har grymt mananlag, mamman bra kropp och päls. Nöjd med Rockabilly, kropp och päls är bra men han hade gärna fått ha liiite mer man.

*Ulf, viltbrun hane. Mamma riktigt bra päls och färg (viltbrun), dålig man.
Pappa är samma som Rockabillys, med riktigt bra mananlag.
Supernöjd med Ulfs man, pälsen är inte klar och färgbältena får gärna bli lite tydligare.

*Wectra, viltgrå hona. Helt nöjd med henne, men ser gärna att hon äter upp sig lite.

*Ykimi, vit blåögd hane. Gjorde om kombinationen då den gav oerhört bra resultat förra gången. Nöjd med honom än så länge, men han är tyvärr felmärkt och går ej att ställa ut.

Annons:
[ninnakm]
2011-08-21 22:20
#7

Jag sparde Fabulous Renesmee jag behövde en hona och det var den ända, men absolut inte missnöjd med henne, kunde dock önskat lite mer päls. Temperamentet är helt klart det jag vill ha också. Sedan så fick hon två otroligt fina bröder jag gärna hade sparat!

Norberg90
2011-08-25 18:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag har behållt Durazell för att han har enorm presentation, precis det jag jobbar hårt med nu. Han har bra kropp än så länge. Han är väldigt ljus och det kommer jag behöva till min mörka zobel hona.

Så har jag behållt en Zobel Blå Manteltecknad Hane som tyvärr kommer tas bort. Han behöll jag för att han har en utstrålning jag aldrig sett på ett lejon förut. Han har bra kropp och bra färg.

Behållt en Rysstecknad Hona. Hon har riktigt bra presentation, bra päls. Klen man o dålig färg. Helt okej kropp. Henne vet jag dock inte om jag gjort rätt i att spara. :P

Http://Angies-Kaniner,se

Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.

Dvärgvädur i Viltgrå

 

Upp till toppen
Annons: