Annons:
Etikettallmänt
Läst 3255 ggr
mjuhm
2011-08-11 18:04

Om din lejonkanin!

Hittade ingen tråd som handlar om det här, så startar en ny.

Lägg in en bild på din lejonkanin & skriv en presentation om h*n.
Hoppas nu på att många skriver, tkr det är väldigt intressant att läsa om andras raringar Glad.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Annons:
mjuhm
2011-08-11 18:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Min sötnos heter då Sophie Snöhjärta. Men hon kallas bara Sophie.
Hon är i färgen madagaskar & är otroligt go. Hon kom till mig för ungefär 2 år sedan, då var hon oerhört aggressiv. Innan det bodde hon på en gård, där djuren knappt tas hand om. Hon levde i sin egen spillning & en liten, liten bur. Typ en råttbur. Tillslut bestämde sig ägarna för att avliva henne, men istället för att gå miste om en så underbar tös, fick jag ta henne. Nu är hon en väldigt trevlig flicka, 3 år gammal & hon älskar att bli strykt mellan öronen.Jag är så glad att de inte hann avliva henne, för hon är min ögonsten, mitt lilla snöhjärta!

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

[linneasandberg]
2011-08-12 00:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Leia Aurora heter denna skönhet! Hon är 4månader och är en lejonhuvad dvärgvädur :) köpte henne av en uppfödare i vänersborg. Hon är gul/svart japanbrokad <3 jättegullig är hon! så glamorös och snäll mot alla djur o människor :) lite sprallig bara :)

[ninnakm]
2011-08-15 09:58
#3

Fabulous Renesmee är en egenuppfödd blå hona, som jag sparade ur Twilight kullen. Hon är en tuff tjej, inte alls aggressiv eller sur, hon är bara en riktig tjej och vill att allt sker på hennes villkor, tex ska inte jag ta upp henne, hon ska hoppa upp till mig, gör jag tvärt om blir det inte kul. Varje kväll när jag kommer med middagen, kör hon sina race - då släpper jag ut henne på tomten för att hon ska få springa av sig lite, men då kommer hon genast och vill in igen. Men har man växt upp ensam tjej med 4 brorsor, då måste man vara tuff antar jag. Hon kommer vara avelshona här hos mig.

Solställets Quit är avelshane hos mig, en blå lejonhuvad kanin, som nu är drygt 1 år. Även fast han inte är av samma kvaliteé som förut - har han kvar sin charm. Han är pappa till tösen ovan. Det där med att para sig har han aldrig riktigt förstått, men att vakta och beskydda Cookie och att märka revir sysslar han med på heltid. Det finns inget så roligt som att klättra upp på mattes axlar, spelar ingen roll vart vi är någonstans, eller hur mycket högre upp jag är än honom, han ska dit upp, han har till och med hoppat upp, ända från marken - i alla fall en galen kanin.

Hallsjös Cassandra är en blå lejonhuvad kanin och mamma till Fabulous Renesmee. Hon är inte heller av samma kvaliteé som förr, men vad är det som säger att man efter 2 kullar ska se helt felfri ut? Hon är världens snällaste kanin och skulle aldrig göra någon illa! Hon är frammåt och snabb som bara den, ska testa att hoppa henne lite, vilket hon har visat att hon klarar innan kullen. Hon ser lite ut som en mal, eller katt har någon sagt förut, det är nog pgr av hennes små korta öron och formen på huvudet - hon är jätte söt, avstånds bild.

Fabulous Edward är också en egenuppfödd blå lejonhuvad kanin (till salu!) Han är kullbror till Renesmee. Han är helt underbar och är nästan större än de vuxna lejonen med sin otroligt långa päls. Han är så lugn men ändå frammåt, han förstår liksom inte så mycket och är otroligt lik Quit! Det gör verkligen ont att sälja honom men kan inte spara en till avelshane, som är släkt med den jag redan har.

Tranbergets Cookie är som de andra en blå lejonhuvad kanin, men vår "maskot" hon är kastrerad, då alla hennes syskon, mamam och pappa är döda pga bettfel, men hon klarade sig och det är jag otroligt glad över, då hon är anledningen till att jag började min avel. Hon är en sån där mys kanin och kan ligga i timmar på rygg på en matta eller liknande, så klipper man klorn och bara gosar, mat är också en favorit, men hon är verkligen underbar med barn, alla mina syskon och kusiner hålle rpå med henne så jag ser knappt skymten av henne!

[linneasandberg]
2011-08-15 12:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Och så min lilla Theodor going :) Fick han i julklapp 2009 av mina föräldrar :) jag gick upp med mina kläder som jag hade fått och kollade över dem. sen ropade min storebror att jag skulle komma ner och jag kom till vardags rummet där stog det en jättestort paket (alltså det var buren) den var inlindad i en duk eller lakan först kunde jag inte inse vad det var men jag liksom visste det ändå! jag började gråta så jag gömde mitt ansikte i mammas kofta, haha jag vet ;) det var ju första gången jag nånsin hade sitt "egna riktiga" djur! dagarna gick och han blev större :) han var verkligen världens gosigaste :) det kommer lite bilder på när han var liten:

sådär såg han ut när jag drog upp lakanet :3

[linneasandberg]
2011-08-15 12:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

sen när jag la mig i sängen xd

[linneasandberg]
2011-08-15 12:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

och när jag skulle visa min kompis på msn XD

han låg typ alltid så tills han började kissa där :/

Annons:
[linneasandberg]
2011-08-15 12:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

han var verkligen världens lugnaste, gulligaste o lurvigaste ! :3 nu är han 1 o ett halft år men fortfarande lika go, förutom att han kissar i sängen ( som han precis gjorde -.-') han är fortfarande min älskling och igår förstod jag verkligen hur mycket jag älskade han ( tårarna är inte långt ifrån nu) igår verkade han så slö när jag satte han på sängen :/ han la sig ner och han ville inte äta sin pellets (han brukar vara matgalen!) men sen så gick det över han käkade hö och mat och blev genast spralligare :) nu springer han runt på golvet som en galning :)

Puss på dej theo <3

mjuhm
2011-08-15 13:24
#8

#7 Åh vad gullig han var & vilken härlig berättelse!

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

[linneasandberg]
2011-08-15 13:58
#9

#8, tack :D

Deniseskaniner
2011-08-16 12:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Min lille kanin heter Valentin. han köpte jag utav en tjej i mariestad. när han kom till mej var han blyg och jätte långa klor. när jag tog upp han ur transport lådan klippte jag klorna och gosade lite sen fick han hoppa in i buren.. jag fick han 2010 då var han 4 år och nu har han fyllt 5 år och han har blivit mycket gosig och han är helt underbar. jag älskar han mest av allt annat.. det finns ingen gosigare kanin <3 :D

Körsbär
2011-08-17 11:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Det här är min kanin Chester eller Skullebo Ringo som han heter egentligen, han är född i april det här året och helt underbar! Hans färg är gul/svart japanskbrokad.Det här är min första kanin men inte min sista! Glad När jag hämtade honom var han först lite "ointresserad" och inte så tam , så det första uppdraget var att få honom tam! Det gick så klart, och nu Charmar han alla med sin otroliga vänlighet och hans charm!Kyss

Körsbär
2011-08-17 11:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

En till bild Kyss

[ninnakm]
2011-08-17 12:25
#13

Vad fina kaniner ni har, allihopa!

Annons:
Jo3ef1n
2011-09-23 13:53
#14

Vilka fina kaniner <3

Regnbåge Ägare till Gustav(Belgisk Jätte)

Lurvas11
2011-09-23 16:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Min kanin heter Lurvas och är en 4 månaders Lejonhuvad hankanin.

Han är av färgen Svart/gul japanteknad.

Han är född 14 maj 2011.

Hans mamma heter Oskan och hans pappa Skutte.

Han är en busig och rar kille som gillar att hoppa.

Han kommer förhoppningsvis börja hopptävla snart.

Hälsningar Lurvas11Glad

mjuhm
2011-09-23 16:54
#16

Vad söta kaniner alla har!

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Upp till toppen
Annons: