Annons:
Etikettallmänt
Läst 798 ggr
[ninnakm]
8/19/11, 11:40 AM

Din lejonkanins historia?

Såg i en annan presentatipnstråd att det var en som hade skrivit en sån gullig historia om hur det gick till när hon fick sin kanin och uppväxten. Jag tycker att det var super kul att läsa och skulle gärna vilja höra fler historier. Antingen om din första kanin eller den du har nu - det väljer du själv.

Annons:
Fridaaaa
8/19/11, 12:45 PM
#1

Kan berätta om mina 4 lejonkaniner :) (har en BJ med)

**Alex
**Mamma parade sin och min lillasysters kanin Kina (lejonhuvad kanin) med min Joker (lejonhuvad dvärgvädur), Kina fick då 4 ungar, varav 3 dog inom 1-2 dagar. Lilla Alex stötte hon bort så mamma fick nappa upp honom. Han överlevde otroligt nog. Han fick gå en del med min mammas marsvin som liten (så ibland tror han nog att han är ett marsvin haha). Sedan skulle mamma inte ha kaniner kvar, att hon inte hade tiden till han, så jag tog över honom. Dels för att han är lite speciell och dels för att han är son då till Joker som jag tog bort 1 år gammal pga trolig lunginflammation. Så nu bor han hos mig, han har blivit pappa till 2 kullar, jag har hans ena dotter hos mig, Flizan. Snällade kanin får man leta efter  ^^, Han fyllde 2 år nu 11 augusti :) Korsning mellan lejonhuvad ddv/lejonhuvad kanin

**Flizan
**Flizan är dotter till Alex. Blev helkär i henne från första början!
Helmysig tjej. Dock höll jag på att ge upp med henne sommaren 2010 (hon är född 2 februari 2010) då hon morrade, knuffades och nafsades i buren. Men gav inte upp, tog in henne, då blev hon lite bättre, men började igen sen, så testade att släppa ihop henne med min äldre hona, och då blev Flizan som förbytt! Nu varkens morrar hon eller annat :) Hon är 1 ½ år gammal. Korsning mellan lejonhuvad ddv/lejonhuvad kanin

**Tufsan
**Omplaceringskanin. Min pojkväns mamma köpte henne ifrån ett omplaceringsorginastion, men visade sig några månader senare att hennes yngsta barn inte tålde kaninen, så vi tog hand om henne.
Helt underbar kanin! Hon är född 2006. Ganska tjock men älskar att springa i sele och hoppa kan hon ganska bra trots sin storlek, har försökt banta ner henne men går sådär. Hon är en lejonhuvad ddv.

**Smilla
**Mamma fick en kull ungar 12 april 2011. 
Jag hade sagt ifrån början att jag inte skulle ha fler kaniner, men det sa bara klick när jag såg henne! :) Men sa det att bara om det är en hona, så kan hon flytta hit, och det var det, så när han var 7 ½ vecka så flyttade hon hit.
Busig och sprallig kanin! Massa bus och upptåg. Bor med Tufsan och Flizan.
Hon är en lejonhuvad kanin :)

Det var mina 4 lejonkaniner :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

mjuhm
8/29/11, 9:41 AM
#2

Kan berätta om mitt lilla lejon.

Sophie Snöhjärta

10 maj 2008 föddes en kull med lejonkaniner på en oansvarig gård en bit ifrån mig. Sophie, var den ända vita ungen ur kullen, resten av ungara var bruna, (alla madagaskar). Hon växte upp och till slut kunde hon inte sitta kvar hos sin mamma då dom började bråka, och fick flytta till en råttbur (!!). Jag och min kompis var ofta där och red på, deras nu bortgångna hästar, och jag fick se henne. Sophie, hon satt där i sin lilla råttbor. Även fast hon är stor, såg hon så liten och hjälplös ut i den lilla, lilla buren. Hon levde i sin egna spillning, mat & hö fick hon då inte. Hon fick helt enkelt äta sin avföring för att överhuvutaget överleva. Hennes päls var full i tover, och hon kunde kanppt röra sig för att toverna drog i skinnet & hon fick svårt att gå, antagligen för att det gjorde så ont. En dag fik jag höra av min kompis att dem skulle avliva Sophie & då fick det vara nog. Jag tänkte; Varför slösa bort ett liv då hon ändå kan få chansen att få det perfekt? Jag övertalade pappa att jag skulle få ta kaninen, och det tog inte lång tid förns han började hjälpa mig med bur & allt. Direkt hon kom hem till mig klippte jag bort så många tover som möjligt & hon var snabbt uppe och hoppade. Hon var aggressiv, väldigt länge & det är inte förns nu som hon verkligen kan vara avslappnad. när man klappar henne. Hon är otroligt snäll, har aldrig skadat varken mina marsvin, hamstrar & de andra kaninerna. (Dock tkr inte de andra kaninerna om henne så mkt). Hon kan gå ös på gården & smiter aldrig. Hon är världens underbaraste tös.

Hon är nu hela 3 år gammal & lever ett bra & fridfullt liv.
Jag älskar henne nå otroligt.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Upp till toppen
Annons: