Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1121 ggr
Viktoriastromberg
2011-08-20 20:10

Lejonhuvad Dvv hane lånas ut för avel

Hej!

Har en mycket fin Lejonhuvad Dvärgväddur (dock ej stam), som jag kan tänka mig att låna ut för avel. Bor inomhus, får mycket ofta vara ute på golvet och springa, utomhus i sele, utomhus i hage samt hoppträna utomhus.

Sverker har aldrig vart sjuk el. liknande, han klarar sig genom vått och torrt och är mycket anpassningsbar. Följer ibland med på tåget till min pojkvän i Skåne, vilket han klarar utan några som helst problem.

Jag skulle beskriva Sverker som en mycket stabil och nyfiken kanin med mycket fart och vilja, samtidigt som han är som en liten teddybjörn när vi ex. kollar på tv eller bara myser.

Namn: Sverker
Kön: Hane
Ras: Lejonhuvad Dvärgväddur
Ålder: Född 2009-06-05

Teckning/Färg: Svartbrokad, Teddypälsad

Vikt: 1,3kg

Övrigt om kaninen: Söt hankanin med underbart temperament, är som en liten hund. Mycket sällskapsjuk och kommer alltid fram när man sträcker fram handen, det bästa han vet är när man tar upp honom i famnen och kelar med honom.

Sverker är van vid hundar och har inga problem att "säga ifrån" om de är för närgångna.

Har tävlat lite i hoppning med honom (jag sitter i styrelsen för Västkustens Kaninhoppare) och han är väldigt duktig! Klarar en lättbana utan problem, men han uppskattar mer att tävla i Mini (en klass lägre), så det har blivit att jag tävlat honom i Mini och därför har vi ej plockat några pinnar ännu.

Sverker har inte lämnat några kullar efter sig ännu, men jag tror att vid parning med rätt hona så skulle ungarna efter honom bli helt underbara som sällskapskaniner eller hoppkaniner.

Foto 1

Foto 2

Foto 3

Foto 4

Foto 5

Foto 6

P.s. Jag klippte ner Sverker innan sommaren, så nu har han inte fullt lika mycket päls, den håller dock på att växa ut och han kommer antagligen vara fullpälsad till Januari/Februari D.s.

Pris: 50kr vid parning + 50kr/levande unge vid 7 veckor el. enl. överrenskommelse.
Finns på ort: Öckerö, kan mötas enl. överrenskommelse inom Göteborgsområdet samt Klippan i Skåne.

Vid intresse, kontakta Viktoria på mejl: vickan_toria@hotmail.com

Annons:
[linneasandberg]
2011-08-20 21:09
#1

väldigt fin, synd att min hona också är brokad :/

[Linnea1999]
2012-01-20 20:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag behöver låna en lejonhuvad dvärgvädur mrllan april och maj till min kanin hona. I Huddinge,

(ej stam)

Namn: Bambi

Kön: Hona

Ras: Lejonhuvad dvärgvädur

Ålder: 9 månader

[Luppa]
2012-01-20 23:52
#3

Gud så söt! <3

Upp till toppen
Annons: