Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 740 ggr
Lurvboll
2011-09-06 20:59

Kaninungar, hjälp tack! :)

Hey!
Har en kaninhona som är blandras mellan lejonhuvad kanin och holländare, hade funderingar på att ta ungar av henne till våren.
Tänkte först på att para henne med en Teddy kanin, men efter närmare eftertanke har jag endrat inställningar eftersom hon själv har lejonhuvat i sig, fast hon har normal päls, vanlig.

Så nu undrar jag, om jag parar henne med en dubbelmanad hane, vad är chanserna att hon får för lejonhuvad päls på ungarna?:3 Hjälper det att hon har lejonhuvad kanin i sig? Ô.o

Hoppas ni förstog vad jag försökte komma fram till ^^'

I give you all my love, rabbits...<3

Annons:
Ljusta
2011-09-06 21:09
#1

Om hon är enkelmanat lejon så kan hon få dubbelmanade ungar tillsammans med ett lejon , och även enkelmanade. Om hon däremot skulle vara normalpälsad så blir alla ungar mellan henne och en dubbelmanad hane enkelmande. Vet du om hon haft man som liten? Enkelmanade fäller ofta bort sin man och ser normalpälsade ut.

Teddyanlaget hänger troligen samman med lejonanlaget, så om du parar med en teddy så blir det samma resultat som med en dubbelmanad, den enda skillnaden är att ungarna kan få lite extra pälsförstärkning, dvs lurvigare :)

Ljustadalens kaningård

Lurvboll
2011-09-06 21:21
#2

1# Först måste jag bara säga, Tack för svaret! Nej hon har aldrig varit enkelmanad. Hmm… ja då blir det väl att fortsätta fundera på dedär små Teddysarna. Dålig på att bestämma mig, hehe! ^^'

Nån som har korsat en normalpälsad med en Teddy?:)

I give you all my love, rabbits...<3

Upp till toppen
Annons: