Annons:
Etikettallmänt
Läst 946 ggr
luunaa
1/12/12, 9:28 PM

Hund och kanin tillsammans?

Jag vill i framtiden skaffa mig en lejonhuvad kanin men grejen är den att jag äger en hund. Som skäller ganska mycket också. Är det en dålig idé att skaffa kanin om nu har en hund? tacksam för svar! :)

Annons:
Becca-
1/12/12, 9:31 PM
#1

Vad är det din hund skäller på? Har ni försökt arbeta med problemet? Jag tycker att du först och främst ska uppfostra din hund till att vara tyst och lära den lite kommandon som "låt bli" o.s.v.

[dynamitella]
1/12/12, 9:32 PM
#2

Nej.

Men se till att utsätta hunden för diverse kaniner innan du planerar vidare. Har du en hund med jaktinstinkt kommer din kanin bli käk inom kort.

Men oavsett vilket, så ska aldrig hundar och kaniner (eller andra djur för den delen) vara i samma rum (i så fall under strikt bevakning).

Vill du ha kanin även om din hund visar jaktinstinkt är det ett djurrum som gäller, med stängda burar och grind :)

luunaa
1/12/12, 10:03 PM
#3

Det är ingen jakthund. Vi hade förut hamster och det fungerade bra. Fast det kanske inte är samma sak? Tänkte mera på kaninens hörsel. Min hund skäller då hon hör någon i porten. (Vi jobbar på det)

Becca-
1/12/12, 10:06 PM
#4

#3 Se bara till att ni har fixat hundens problem med skall, så ska det nog gå bra!

luunaa
1/12/12, 10:10 PM
#5

Okej tack så mycket! :)

[Luppa]
1/13/12, 12:12 AM
#6

En lugn hund skäller inte. Så en hund som skäller mycket har ofta problem med stress eller osäkerhet i grund och botten.
En lugn hund som "vet sin plats" funkar super med kaniner!
Men jag skulle nog jobba lite för att få hunden lugnare innan jag köpte en kanin.

Annons:
luunaa
1/13/12, 12:21 PM
#7

Jo, så tänker jag med.

Upp till toppen
Annons: