Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1348 ggr
fejema
2/8/12, 1:19 PM

Kull: 1 ojämn i storlek är det vanligt???

Min första kull är född 20 januari det blev 4 st och än så länge friska och livsdugliga har öppnat ögon och utvecklingen verkar  löpa normalt…jättespännandeGlad

Tycker kullen är ojämn i storlek och form…två sätter päls jämt över kroppen och de andra två först över rygg och huvud och var "nakna" längre på sidorna…är det enkelmanade och dubbelmanade i samma kull tro?

Sedan storleksmässigt är en större, rund och kraftig en annan            påminner om den kraftigaste i form men är lite mindre och sedan de andra två mer lika varandra, båda är snipigare i ansiktet och mer långsmala i kroppsformen och öronen ser lustigt stora ut…är det vanligt att det är så olika…kan tillägga att detta är första kullen för honan.

Är detta något negativt eller är det vanligt?

Är det kombinationen på hona och hane som inte stämmer om det är mindre bra…hm lite funderingar Flört

Berätta gärrna om hur era kullar ser ut!!!!

Det är så mycket funderingar och frågetecken som nybörjare…säkert knasiga frågor för många erfarna uppfödare…så jag ber om överseende med mina knasfrågorOskyldig

Annons:
[Luppa]
2/8/12, 2:23 PM
#1

Ja, det låter som att 2 av dem är dubbelmanade.
Jag tycker inte att det är så ovanligt att kullstorleken är ojämn i början, för det mesta så växer de små i kapp.
Kolla bara så att de minsta inte är sk "muppar". De brukar vara MYCKET mindre än syskonen, ha lite klen bakdel, utstående ögon och vattenskalle.

Inga frågor är dumma, bättre att fråga en gång för mkt än en gång för lite :)

fejema
2/8/12, 6:44 PM
#2

Hej igen och tack för svar.

Intressant det där med "muppar" men jag tycker inte det stämmer på de två mindre utan mer att de är klenare byggda men öronen ser för kul ut just nu…hoppas hoppas de växer i dom.

Den största är så jättefin redan men tror det är en hane och i så fall är den intressant att spara men vi får se…

Ska lägga upp nya kort på föräldrarna och bebisarna i helgen men ska se om jag kan lägga ut några kort nu men dom är inte så bra Oskyldig

fejema
2/8/12, 6:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Pappa Balder

fejema
2/8/12, 7:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

kull nr:1 Barnkammare Glad

fejema
2/8/12, 7:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

bebis Modell Mindre med "Dumboöron"

[Luppa]
2/8/12, 7:27 PM
#6

#5 Ingen mupp. :) Bara en liten bebis som har lite öron att växa i ;)

Annons:
[sstorm]
2/11/12, 12:47 AM
#7

Du kan ha fått ungar med enkel dvärg en och utan dvärggen. Då blir de utan större och de med mindre.

[MiniPim]
2/15/12, 3:24 PM
#8

Åh så gulliga, säljer du en unge? :)

Upp till toppen
Annons: