Annons:
Etikettallmänt
Läst 811 ggr
Perlla
2012-05-30 15:21

Ang päls

Jag har tänkt skaffa en lejonhuvad / teddy (en med man) vet inte vad man kallar dom :P Eftersom jag bara har hållit på med dvv's Har lite frågår till dig som har en sån.

Kan manen tappas aldså finns det någon risk att den skulle börja tappa just där.

Hur slutar pälsen någonsin att växa? Eller växer den inte mer i en viss längd?

Hur är de personlighetsmässigt?

tack i förväg (:

Annons:
[Luppa]
2012-05-31 10:21
#1

En teddy är långhårig över hela kroppen, en vanlig dubbelmanad har bara man och kjol.
Om du vill ha en kanin som behåller en rejäl man länge, så ska du köpa en hona av en bra uppfödare.

Temperamentet varierar, som på de flesta raser. Men generellt tycker jag att Lejonhuvad kanin (i alla fall mina) är lugna och lätthanterade. Inte så överdrivet uppmärksamhetssökande som många Dvärgvädurar, men de gillar en mysstund i famnen ändå.

Perlla
2012-05-31 16:11
#2

Jaha, så hanar tappar manen & kjolen?  Slutar pälsen aldrig växa?

Ulltofs
2012-06-02 16:31
#3

alltså hanar tappar ju inte igentligen inte sin man men kanske större risk att den blir tunnare speciellt om de är orenrasiga

gällande pälsen så växer den väl inte mer än en viss längd? och längden är individuell. men om man klipper dom så växer håret ut tillbaka

hoppas jag inte skriver felaktig fakta nu men har för mig att det är såhär ^^

Mhv. Johanna & djuren

[Luppa]
2012-06-03 14:07
#4

Hanarna tappar ofta ganska mycket av sina manar, renrasiga eller ej. Även hanar med riktigt bra mananlag tappar mycket. Det kan växa tillbaks delvis, men inte jämt.

Som #3 säger så växer man och kjol bara till en viss längd.

Upp till toppen
Annons: